۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری:

تحریم‌ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد

تحریم‌ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ایران با وجود تحریم ها از نظر پیشرفت فناوری های زیستی و ارزش اقتصادی ناشی از آن رشد مناسبی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مصطفی قانعی گفت: پیشرفت کشورمان در عرصه های علمی بیش از هر چیز به همت دانشمندان ایرانی و تلاش شرکت های خصوصی بستگی دارد.

قانعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه زیستی در کشور فعال است، عنوان کرد: قرن حاضر قرن زیست فناوری است و کشورهایی می توانند در آینده سربلند شوند که در این تکنولوژی حرفی برای گفتن داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: در حوزه کشاورزی زیستی نیز اکنون کودزیستی در کشور تولید و حتی صادر می شود. با تحقیقاتی که در ۴۰ نقطه کشور انجام داده ایم استفاده از کود زیستی بهره وری و سلامت محصول را در بخش کشاورزی افزایش داده است و در مقابل هزینه های کشاورزی را کاهش می دهد.

قانعی با تاکید بر لزوم استفاده از نهال سالم افزود: زمانی که تولیدکنندگان از نهال سالم استفاده می‌کنند درآمد آنها ۳۵ تا ۶۵ درصد افزایش می یابد و باعث پیشرفت کشاورزی در کشور می شوند.

کد خبر 4672930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha