۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹

نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در مجلس:

احیای قنوات در خراسان جنوبی را جدی بگیریم

احیای قنوات در خراسان جنوبی را جدی بگیریم

بیرجند- نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس در مراسم امضای تفاهم نامه استانداری خراسان‌جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مواردی چون تشنگی روستاهای استان و ضرورت احیای قنوات را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی صبح سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه استانداری خراسان‌جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: یکی از اقدامات مؤثری که در ماندگاری مردم در روستاها تأثیر دارد موضوع احیاء قنوات و حل مشکل آب شرب است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۵ روستا در خراسان‌جنوبی با مشکل آب آشامیدنی رو به رو هستند که تدبیر برای رفع این مشکل یکی از اولویت‌ها است.

عبادی ادامه داد: یکی از صحنه‌های تأسف بار در روستاهای خراسان‌جنوبی مادری با فرزندی در آغوش منتظر در جاده برای رسیدن تانکر آب آشامیدنی است تا بتواند حدأقل نیاز حیاتی برای یک انسان یعنی آب را به فرزندش برساند.

وی افزود: محرومیت‌ها را باید به صورت بخشی تعریف کرد چرا که یک منطقه ممکن است از یک بُعد محروم و از یک جنبه دیگر توانمند باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های متعدد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی گفت: ستاد اجرایی باید بیش از گذشته فعالیت‌های خود را اطلاع‌رسانی کند چرا که این مهم در امید بخشی به مردم تأثیرگذار است.

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس نیز در این مراسم بیان کرد: ما در کشور ستاد احیای دریاچه ارومیه داشته‌ایم ولی متأسفانه ستاد احیای قنوات در کشور مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه احیای قنوات و حل مشکل آب شرب در ماندگاری مردم در روستاها تأثیرگذار است، ادامه داد: حجم چاه‌های آب خراسان‌جنوبی بسیار افت کرده است و تلاش بر این است که از محل صندوق توسعه ملی در این زمینه تدبیری بیندیشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان تشنگی مردم روستاهای شهرستان‌های نهنبندان و سربیشه گفت: اگر به واسطه مشکل آب مردم روستاها را تخلیه کنند حجم وسیعی از شرق را کویر بی سکنه تشکیل خواهد داد که از منظر امنیتی مشکل‌ساز است.

محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت خراسان‌جنوبی در بحث محصولات گلخانه‌ای گفت: توسعه گلخانه‌ها یک ظرفیت مهم برای اشتغال‌زایی است.

وی یادآور شد: برای حل مشکل زمین مسکن محرومان در برخی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی چون فردوس و سرایان باید با بنیاد مستضعفان رایزنی برای واگذاری زمین صورت گیرد.

کد خبر 4680223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha