با حضور کریم مجتهدی؛

شب فلسفه غرب برگزار می شود/ رونمایی از جلد اول تاریخ فلسفه غرب

شب فلسفه غرب برگزار می شود/ رونمایی از جلد اول تاریخ فلسفه غرب

چهارصد و نود و سومین شب از شبهای بخارا با عنوان شب فلسفه غرب ۱۶ مرداد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارصد و نود و سومین شب از شبهای بخارا، با حضور کریم مجتهدی، انشاءالله رحمتی، علی دهباشی و رضا یعقوبی چهارشنبه ۱۶ مرداد در خانۀ گفتمان شهر برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم از جلد اول ترجمه تاریخ فلسفه غرب آنتونی کنی رونمایی می شود. اثر چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب» نوشتۀ آنتونی کنی، به گواهی صاحب‌نظران و به گفتۀ نشریۀ «فرست تینگز»، معتبرترین تاریخ فلسفۀ غرب تک‌مولف بعد از «تاریخ فلسفه» کاپلستون است.

آنتونی کنی دربارۀ نوشتن این کتاب و قیاسی که ناگزیر در این عرصه، میان اثر وی با دو تاریخ فلسفۀ کاپلستون و برتراند راسل می شود، گفته است: «من هدفی میانه را انتخاب کردم: دقیق‌تر بودن از راسل و سرگرم‌کننده‌تر بودن از کاپلستون.»

حاصل کار این مورخ فلسفه را انتشارات آکسفورد در سال ۲۰۰۴ منتشر کرد. چهار جلد این کتاب را رضا یعقوبی به فارسی برگردانده و جلد نخست آن که به فلسفۀ دوران باستان اختصاص دارد، به تازگی از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

چهارصد و نود و سومین شب از شبهای بخارا با حضور کریم مجتهدی، انشاءالله رحمتی، علی دهباشی و مترجم اثر، ساعت ۱۷ چهارشنبه ۱۶ مرداد در خانۀ گفتمان شهر واقع در میدان فلسطین، ضلع جنوبی خیالبان طالقانی، پلاک ۵۱۴ رونمایی و بررسی برگزار می‌شود.

کد خبر 4685340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha