۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

قارداشی در گفت‌وگو با مهر:

تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد

تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تأکید کرد که این رشته شانس دارد یکی از ۱۶ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آنِ خود کند.

مهرداد علی قارداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط تنیس روی میز برای کسب سهمیه المپیک گفت: در این دوره از بازی‌های المپیک همچون ادوار گذشته، رقابت‌های تنیس روی میز در هر دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می‌شود. ضمن اینکه به دلیل عملکرد خوب فدراسیون جهانی، برای نخستین‌بار مسابقات بخش میکس نیز اضافه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد شرکت‌کنندگان در بخش انفرادی رقابت‌های تنیس روی میز المپیک توکیو نسبت به ادوار گذشته تغییر خواهد داشت؛ همیشه این بخش از مسابقات با حضور ۷۴ بازیکن برگزار می‌شد اما برای این دوره ۶۴ تا ۷۰ بازیکن برگزارکننده این بخش از رقابت‌ها خواهند بود. تعداد شرکت‌کنندگان در جلساتی که در این زمینه برگزار می‌شود، نهایی خواهد شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه این رشته در ۶ دوره المپیک نماینده داشته است، افزود: از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تا ۲۰۱۶ ریو به صورت متوالی در بازی‌های المپیک حضور داشتیم. البته در تمام این ادوار با کسب سهمیه انفرادی وارد المپیک شدیم اما بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، این شانس را می‌توانیم برای خود قائل باشیم که برای المپیک سال آینده در بخش تیمی صاحب سهمیه شویم. در مجموع کسب سهمیه برای این دوره از المپیک هم در برنامه فدراسیون است.

«طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، چگونگی توزیع سهمیه‌های المپیک نسبت به ادوار گذشته تغییر کرده است.» قارداشی با بیان این مطلب تصریح کرد: شیوه جدید و تغییر اعمال شده در آن هنوز نهایی نشده است. در ادوار گذشته این شرایط وجود داشت که ما از رقابت‌های آسیای میانه، برای المپیک کسب سهمیه کنیم اما طبق تغییرات اعمال شده، باید در میادین دیگر این مهم را دنبال کنیم؛ برای این موضوع پیشنهادهای مختلفی مطرح است و قرار بر این در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا (شهریور ماه - اندونزی) با لحاظ کردن نظر رؤسای فدراسیون‌های شرکت‌کننده، در این زمینه تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است ۱۸ تا ۲۴ فروردین سال آینده میدان توزیع سهمیه انفرادی خواهد بود اما در رابطه با اینکه این توزیع سهمیه چگونه و بر چه اساسی انجام شود، برنامه نهایی اعلام می شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه بهمن ماه و در پرتغال نیز مسابقات انتخابی المپیک برای توزیع سهمیه  برگزار می‌شود، یادآور شد: این بخش از مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود. علاوه بر ژاپن که میزبان است، قهرمانان قاره‌ها نیز برای المپیک کسب سهمیه می‌کنند. سایر تیم‌ها می‌توانند از حضور در پرتغال برای ورود به المپیک، صاحب سهمیه شوند.

قارداشی با تأکید دوباره بر اینکه ایران هم شانس دارد در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیک شود، گفت: بهترین جایگاه ما در رنکینگ جهانی ۲۳ بوده است. ضمن اینکه سال گذشته برای نخستین‌بار توانستیم در گروه اول مسابقات جهانی و در جمع ۲۴ تیم برتر قرار گیریم. از این حیث و با توجه به ۱۶ تیمی بودن مسابقات المپیک، کارمان برای کسب سهمیه تیمی سخت است اما این را هم باید لحاظ کنیم که نوشاد عالمیان سال گذشته در شرایطی مدال برنز بازی‌های آسیایی را گرفت که صاحب رنکینگ ۷۰ دنیا بود؛ اگر بازیکنان غیرآسیایی را از آن رنکینگ کنار می‌گذاشتیم، نوشاد در جایگاه ۲۱ قرار می‌گرفت.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: منظور این است که همیشه رنکینگ جهانی، تعیین‌کننده برد و باخت‌ها نیست؛ نمی‌توان به دلیل رنکینگ ایران، کسب سهمیه تیمی را دور از دسترس در نظر گرفت. ما این شانس را می‌توانیم داشته باشیم که در بخش تیمی سهمیه بگیریم که در این صورت سه بازیکن راهی المپیک می‌شوند و دو نفر از آنها می‌توانند در بخش انفرادی هم رقابت کنند.

کد خبر 4701132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha