۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳

بهبود شاخص‌های ارتباطی؛

۵۸ درصد جاده‌های اصلی استان بوشهر تحت پوشش اینترنت نسل چهارم است

 ۵۸ درصد جاده‌های اصلی استان بوشهر تحت پوشش اینترنت نسل چهارم است

بوشهر - مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به بهبود شاخص‌های ارتباطی گفت: ۵۸ درصد از جاده‌های اصلی استان بوشهر تحت پوشش اینترنت نسل چهارم همراه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به بهبود شاخص‌های ارتباطی در سطح استان اظهار داشت: ۹۸ درصد خانوارها در سطح استان بوشهر به تلفن ثابت دسترسی دارند.

وی اضافه کرد: حدود ۲۷۶ هزار خانوار در محل سکونت خود دارای اینترنت ثابت هستند که این امر در کنار استقبال روستاییان منجر به رتبه برتر استان در خرید و فروش اینترنتی روستایی در سطح کشور شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر به توسعه چشمگیر فناوری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات با سرعت چشم گیری در حال پیش روی است.

وی افزود: این اداره کل تلاش می‌کند تا با برنامه ریزی های جامع، آینده‌نگر و کارشناسی شده زمینه توسعه شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده و گام‌های مهمی در راستای ارتقای سطح دانش و اقتصاد اجتماع برداشته شود.

سملیان با بیان اینکه استان بوشهر بیش از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی و مورد تعهد اپراتورهای همراه دارد گفت: در بیش از ۸۸ درصد این جاده‌ها امکان استفاده از مکالمه تلفن همراه فراهم است.

وی افزود: حدود ۵۸ درصد از این جاده‌های اصلی تحت پوشش اینترنت نسل چهارم همراه قرار دارند که رتبه دوم کشوری در پوشش سرویس اینترنت سیار جاده‌ای را برای استان بوشهر ثبت کرده است.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر با بیان اینکه اینترنت ثابت در روستاهای استان نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارهای الکترونیکی، فروش صنایع دستی و اشتغالزایی داشته است گفت: سیر صعودی استفاده از پهن باند ثابت باعث صعود استان به رتبه پنج کشوری در این شاخص با ضریب نفوذ ۱۲.۹۱ درصد شده است.

کد خبر 4708205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha