۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰

پاسخ شهردار تهران به تذکر رئیس کمیته بودجه شورای شهر

پاسخ شهردار تهران به تذکر رئیس کمیته بودجه شورای شهر

شهردار تهران به تازگی به تذکر مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درخصوص لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی وفراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پاسخ پیروز حناچی به مجید فراهانی این چنین آمده است: «نظر به اهمیت تأمین ایمنی شهروندان در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری، شهرداری توجه ویژه‌ای به این امر داشته و با لحاظ نمودن موارد ایمنی و بهداشتی در شرح وظایف پیمانکاران نگهداری فضای سبز، تعیین الزامات و ارائه اقدامات اصلاحی مربوطه در قالب دستورالعمل‌های اجرایی و بخشنامه‌های متعدد و نیز همکاری با سایر ارگان‌های ذیربط (سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و …) در راستای ارتقای سطح ایمنی در فضاهای سبز شهری تلاش نموده است. از عمده فعالیت‌های مذکور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران با توجه به شرح وظایف آنها توسط ناظرین عالی سازمان و بر اساس نظام فنی نگهداری فضای سبز.
۲- ارسال دستورالعمل ایمنی – بهداشتی – محیط‌زیست بوستان‌ها شامل سیستم‌های امدادرسانی و اورژانس – سیستم‌های برقی و الکتریکی پارک – زمین‌های بازی کودکان و شهربازی‌ها – تعیین بهره‌برداری و حفاظت از آب‌نماها، برگه‌ها، دریاچه‌ها و … بر اساس عمق آب و تأسیسات برقی موجود – پیست دوچرخه و تیچراسکیت – سیستم‌های آب‌رسانی – واحدهای بهداشتی – بوفه‌ها – تأسیسات سیستم جمع‌آوری زباله – محل‌های اسکان کارگری و حفاظت فردی کارگران – مبلمان پارکی – حیوانات خانگی و پرندگان – دستورالعمل ایمنی – بهداشت – محیط‌زیست در پارک‌های جنگلی.
۳- ملزم نمودن مناطق به بررسی بهداشت و ایمنی شغلی و کنترل تجهیزات حفاظت فردی و اسکان کارگری
۴- تأکید بر کنترل وضعیت آبخوری‌ها، بوفه‌ها و رستوران‌های موجود در بوستان‌ها و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه
۵- تأکید بر رفع نواقص بوستان‌ها در اجرای طرح‌های استقبال از بهار با اولویت ایمن‌سازی
۶- همکاری با سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ملزم نمودن مناطق به اخذ گواهینامه استاندارد برای کف‌پوش زمین‌های بازی کودکان و کلیه تجهیزات و وسایل بازی از سازمان استاندارد و انجام بازرسی‌های لازم توسط شرکت‌های طرف قرارداد آن سازمان جهت تأیید استاندارد ساخت و تولید (هنگام خرید) استاندارد نصب (هنگام تجهیز زمین بازی) و استاندارد بهره‌برداری (پس از نصب و در مرحله استفاده و نگهداری) تجهیزات مربوطه (با توجه به اجباری بودن استانداردهای مذکور از سال ۱۳۸۵) و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل استاندارد در سال ۱۳۹۷ جهت تسهیل و تسریع فرآیند استانداردسازی تجهیزات بازی کودکان.
۷- ملزم نمودن مناطق به استانداردسازی وسایل بدن‌سازی با نظارت سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و پیگیری اجباری نمودن استانداردهای مربوطه.

با تشکیل سامانه HSE در شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی کلیه امور ایمنی بهداشتی و زیست‌محیطی، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز در تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و ارائه اقدامات اصلاحی در قالب سیستم مدیریتی مربوطه با بخشنامه‌های تأکیدی و الزام‌آور همکاری و پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و ضمن یادآوری مسئولیت پیمانکاران در قبال هر گونه حادثه و خسارت احتمالی، بر ضرورت کنترل و نظارت ناظرین مقیم و واحدهای HSE مناطق مطابق (دستورالعمل الزامات HSE) سامانه مذکور تأکید شده است. »

کد خبر 4709323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha