۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷

طی سال گذشته؛

۱۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مرکزی پرداخت شد

۱۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مرکزی پرداخت شد

اراک- مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: سال گذشته تخصیص ۱۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع کوچک و متوسط استان هدف گذاری شده بود که ۱۵۰۰میلیارد تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نیک ملکی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: سال ۹۷ مبلغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با هدف رونق بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان مرکزی تعریف و هدف گذاری شده بود، ولی تا پایان سال بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت این مبلغ در بحث تأمین سرمایه در گردش و همچنین تکمیل طرح‌های اقتصادی نیمه تمام استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد مؤثر بود که در این حوزه اکثر بانک‌های عامل مشارکت مناسب داشتند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، تشریح دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان در سال جاری پیگیری شد.

نیک ملکی ادامه داد: بانک مرکزی تیرماه سال جاری همانند سنوات گذشته دستورالعمل خاصی را با هدف صیانت از ظرفیت تولید و اشتغال واحدهای کوچک و متوسط به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال کشور تدوین و ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی بیان داشت: براساس این دستورالعمل تسهیلات مورد نیاز برای تداوم فعالیت و رونق تولید در این بنگاه‌ها مشروط بر این است که طرح‌ها مشکل بازاریابی نداشته باشد و صرفاً نیازمند تأمین مسائل مالی و تسهیلات بانکی باشد.

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال ۹۸ که توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است، در حضور اعضا تشریح شد و تغییرات این دستورالعمل نسبت به سال ۹۷ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همه اعضا توجیه شدند که بر اساس این دستورالعمل متقاضیان واجد شرایط را به سیستم بانکی معرفی کنند.

کد خبر 4710184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha