۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲

امیردریادار سیاری:

دفاع مقدس برای کشور بازدارندگی ایجاد کرد

دفاع مقدس برای کشور بازدارندگی ایجاد کرد

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دفاع مقدس، بازدارندگی بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش درمراسم تجلیل ازایثارگران با عنوان "دفاع از حق، از جبهه تا محکمه"، درجمع کارکنان وکلای دادگستری مرکز، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس گفت: همه آزادگان، جانبازان، ایثارگران وشهدا با جان فشانی وازخود گذشتگی دربرابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و نگذاشتند به تمامیت ارضی، استقلال و شرف ملت عزیز ایران آسیبی وارد شود.

وی با بیان اینکه ما هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهیم بود تصریح کرد: آمریکایی ها که درکشور ما حضور داشته و درتمام تصمیم گیری ها مداخله می کردند با پیروزی انقلاب اسلامی این قدرت تصمیم گیری خود را از دست دادند و از آن به بعد آسیب دیدند و با برنامه ریزی هایی از قبیل ترور، تفرقه افکنی و اختلاف قومی و مذهبی و جنگ تحمیلی به دنبال سرنگونی انقلاب بودند.

رییس ستاد ارتش ادامه داد: دفاع مقدس قدرت بازدارندگی بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد و به برکت انقلاب اسلامی درحوزه تجهیزات و توانمندی های دفاعی به خودکفایی رسیده و توانسته ایم مانع طمع ورزی دشمنان به خاک کشورمان شویم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: بی شک اگر درس رشادت، وفاداری، شهادت طلبی و آزادگی که برگرفته از مکتب عاشورایی بود دربین رزمندگان وجود نداشت ما نمی توانستیم دربرابر بلوک شرق وغرب و متحدانشان بایستیم ومقاومت کنیم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه کشورهایی همچون شوروی سابق، آلمان، فرانسه، آمریکاو کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق را درجنگ با ایران از لحاظ تجهیزات نظامی نظیر موشک، تانک، انواع خودروهای جنگی، هواپیما، سلاح های شیمیایی و پول حمایت کردند، افزود: هدف اصلی دشمن دراین توطئه ها  جلوگیری از پیشرفت انقلاب و شکست انقلاب بود که موفق نشدند.

وی درخصوص وجه تسمیه دفاع مقدس ابراز کرد: تغییر نام جنگ به دفاع مقدس در آن برهه زمانی از ابتکارات امام (ره) بود ومحور دانستن مردم در دفاع مقدس از هنرهای امام خمینی (ره) است.

 امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در دوران دفاع مقدس کشوری به ما کمک نکرد وحتی سیم خاردار را از مادریغ کردند و در این ۴ دهه گذشته شدید ترین تحریم ها و توطئه ها علیه ما اعمال شد، امروز دراوج اقتدار قرارداریم که این به برکت خون شهدا و جان فشانی های آزادگان، ایثارگران ومردم کشور به دست آمده است و این نشانه پیروزی ماست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جلوگیری از پیشرفت انقلاب و شکست انقلاب را بخشی از اهداف دشمن بر شمرد و افزود: دشمن در ذیل اهداف اصلی، هدف هایی همچون اروند رود، جلوگیری از خفگی ژئوپلتیکی و...را نیز دنبال می کرد.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره و تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا در شرایطی بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند که در کش وقوس تبلیغات دشمن وعده تابستان داغ را داده بود و می خواست ما چهل سالگی انقلاب را نتوانیم جشن بگیریم و این بیانیه قوی از سوی معظم له نشانه ای جز اقتدار ندارد.

امیر دریادار سیاری حفظ تمامیت ارضی کشور را از افتخارات بزرگ ۸ سال دفاع مقدس خواند وخاطر نشان کرد :دفاع مقدس تنها جنگی است که حتی یک وجب از کشور جدا نشد واستقلال کشور وعزت و عظمت مردم حفظ شد و ما اکنون به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده ایم وجایگاه مان درمنطقه وجهان بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر 4728008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha