۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹

رئیس انجمن اولیا و مربیان اردبیل:

انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان اردبیل همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، داور صابر  عنوان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و اولیای آنها در این راه نقشی اساسی و کلیدی دارند که تعامل و همکاری آنان نقشی حیاتی در راه نیل به اهداف نظام تعلیم و تربیت و آموزش صحیح این سرمایه‌های ملی و آینده سازان ایران اسلامی دارد.

وی افزود: انتخابات انجمن اولیا و مربیان به‌ منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان و کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس و همچنین گسترش ارتباط خانه و مدرسه، هر سال در مدارس واجد شرایط برگزار می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه همه ساله شیوه نامه انتخابات انجمن اولیا و مربیان از سوی وزرات آموزش و پرورش ابلاغ می شود، افزود: مدارس مطابق با مقررات و دستورالعمل‌های ارسالی، کاندیداهای انجمن اولیا و مربیان مدارس را به اولیای دانش دانش آموزان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش مدارس بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است، یادآور شد: حضور اولیا و همکاری و مشارکت آن ها در اجرای برنامه های آموزشی و پرورش جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به لزوم ایجاد هماهنگی و وحدت رویه تربیتی در خانواده‌ها و مدارس، اظهار کرد: آگاهی دادن به اولیای دانش آموزان درخصوص مسائل آموزشی، پرورشی، تربیتی و اخلاقی و همچنین مشاوره با آنان در هماهنگ‌ کردن روش‌ها در محیط خانه و مدرسه از اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس است.

صابر مشارکت اولیا در امور مدرسه را ضروری دانست و افزود: اعضای انجمن اولیا و مربیان بازوان توانمند مدیران مدارس و ضامن رسمیت یافتن تصمیم گیری‌ها برای اجرای برنامه هستند.

کد خبر 4733311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha