۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

استاندار اردبیل:

صنعتی شدن درگروتوسعه گردشگری است/لزوم توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل

صنعتی شدن درگروتوسعه گردشگری است/لزوم توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که از صنعت پیشرفته‌ای برخوردار بوده اما شاخص‌های گردشگری آن از قافله توسعه عقب مانده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانداران اردبیل عنوان کرد: صنعتی شدن در گرو توسعه گردشگری بوده و هیچ کشوری را نمی‌تون یافت که صنعت آن پیشرفت کرده اما در حوزه گردشگری به موفقیت آنچنانی دست نیافته باشد.

به گفته وی شاخص‌های صنعتی و گردشگری لازم و ملزوم همدیگر بوده و باید به هر دو به صورت ویژه‌ای توجه شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل، احیای واحدهای راکد و برقراری زیرساخت‌های لازم برای مناطق آزاد تجاری برای تحقق کارآفرینی و رونق اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.

بهنام‌جو با بیان اینکه گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان محسوب می‌شود، عنوان کرد: به صورت میانگین در هر سال ۸ میلیون مسافر عموما از مناطق گردشگر خیز شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر بازدید می‌کنند و باید با برنامه ریزی جامع شرایطی فراهم کرد که میزان ماندگاری مسافران افزایش پیدا کرده و در دیگر شهرها از جمله مرکز استان نیز بازدید کنند.

وی در ادامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را لازمه توسعه دانست و یادآور شد: نمی‌توان بدون رفع آسیب‌های اجتماعی که مخاطرات زیادی را برای خانواده‌ها و عموما جوانان فراهم کردند، به توسعه دست یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: بیشترین محدوده طلاق در استان اردبیل طی ۷ سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتاد و در این خصوص باید مشاوره‌های پیش از ازدواج و بعد از آن را با بهره گیری از کارشناسان و روانشناسان مجرب جدی گرفت.

کد خبر 4749477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha