۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴

پس از نمایش آثار هنرمند فقید؛

بزرگداشت مهدی سحابی در گالری مژده برگزار می‌شود

بزرگداشت مهدی سحابی در گالری مژده برگزار می‌شود

همزمان با دهمین سالگرد درگذشت مهدی سحابی هنرمند فقید، بزرگداشت مهدی سحابی روز جمعه ۲۴ آبان ماه در گالری مژده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دهمین سالگرد درگذشت مهدی سحابی هنرمند فقید، بزرگداشت مهدی سحابی در دو جمعه پیش رو در گالری مژده برگزار می‌شود.

بخش نخست این مراسم گرامیداشت عصر جمعه ۲۴ آبان برگزار می‌شود که تلاش دارد در قالب فیلم و سخنرانی وجوهات شخصیتی ادبی هنری زنده‌یاد سحابی را واکاوی کند و سپس عصر جمعه اول آذر، نمایشگاهی از آثار دیده نشده مهدی سحابی برای نخستین بار در گالری مژده رونمایی می‌شود.

مجید سحابی، برادر زنده‌یاد مهدی سحابی در این باره گفت: ده سال از درگذشت مهدی گذشته و ما هر سال به صورت خانوادگی مراسمی برای بزرگداشت او برگزار می‌کردیم، اما امسال تصمیم گرفتیم این مراسم جنبه عمومی‌تر داشته باشد و پس از صحبت با مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم انجام شد.

مژده طباطبایی مدیر گالری مژده نیز درباره بخش نمایشگاهی گرامیداشت یاد مهدی سحابی در دهمین سال درگذشت او گفت: ما تلاش کردیم در نمایشگاه «پس از ۱۰ سال» از همه دوره‌های کاری او چند اثر را در این مجموعه داشته باشیم و آثاری از مجموعه‌های ماشین قراضه‌ها، دیوارنوشته‌ها، صورتک‌های کاغذی، پرتره‌ها، فیگورها و... در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی افزود: همه این آثار متعلق به خانواده سحابی است و به غیر از یکی دو اثر که سال‌ها پیش در کتاب آثار ایشان توسط نشر نظر به چاپ رسیده بود، سایر آثار جایی دیده نشده‌ و نخستین بار است که به نمایش درمی‌آیند.

مراسم بزرگداشت مهدی سحابی روز جمعه ۲۴ آبان ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر و نمایشگاه «پس از ۱۰ سال» روز جمعه اول آذر در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ شروع شده و تا هشتم آذر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4767887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha