۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲

شهردار شاهرود:

اجرای۴۰۰کیلومتر خط اصلی آبیاری فضای سبز/شاهرود شهر هوشمند می‌شود

اجرای۴۰۰کیلومتر خط اصلی آبیاری فضای سبز/شاهرود شهر هوشمند می‌شود

شاهرود - شهردار شاهرود بابیان اینکه در دو سال اخیر ۴۰۰ کیلومتر خط لوله اصلی انشعاب آب هوشمند در مجموعه فضای سبز شهر انجام‌شده است، گفت: در این مدت ۶۵ هزار نهال کاشته شده است.

محسن احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در دو سال اخیر تلاش‌های شهرداری شاهرود به‌سوی بهینه‌سازی مصرف آب و ارتقای فضای سبز بوده است، ابراز کرد: در این مدت ۴۰۰ کیلومتر مسیر خط انتقال اصلی آب لوله‌گذاری و اجراشده است که این میزان از مجموع تمام لوله‌گذاری تاریخ شهرداری که ۳۲۰ کیلومتر بوده، بیشتر است.

وی افزود: این شاخص به آن معنی است که در این دو سال بیش از مجموع تمام سال‌هایی که شاهرود شهرداری داشته، خط انتقال آب برای فضای سبز شهری اجراشده که دستاوردی ویژه برای مدیریت فضای سبز شهری و پارک‌ها و معابر شهری محسوب می‌شود.

اجرای زیرساخت شهر هوشمند

شهردار شاهرود بابیان اینکه در دو سال اخیر همچنین ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط انشعاب آب فرعی نیز شامل لوله‌های پادرختی، قطره‌ای، آب‌رسان‌ها و ... در سطح شهر اجراشده تا شاهد ارتقای کمی و کیفی فضای سبز شهری باشیم.

احمدی بابیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد شهر هوشمند در شاهرود در حال انجام است، تأکید کرد: یکی از بخش‌هایی که از این زیرساخت منتفع می‌شود، فضای سبز است و ازاین‌پس سیستم‌های آب‌رسانی نوین شهر شاهرود به‌صورت هوشمند رطوبت پای درختان و فضای سبز شهری را اندازه‌گیری کرده و به سامانه انتقال آب فرمان می‌دهد تا مقدار مشخصی آب را به درخت یا فضای سبز انتقال دهد و پس از انتقال مقدار معین آب، انتقال آب به‌صورت خودکار قطع می‌شود که این طرح در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در دو سال اخیر همچنین ۴۰ هکتار پارک و فضای سبز ایجادشده است، ابراز کرد: یک متر در این دو سال فضای سبز، کف‌پوش، چمن‌کاری، کشت درختان و لوله‌گذاری و ... انجام‌نشده مگر قبل از آن زیرسازی آبیاری نوین از آن عبور کرده باشد.

کاشت ۶۵ هزار نهال

شهردار شاهرود بابیان اینکه در دو سال اخیر ۶۵ هزار نهال در شاهرود کاشت شده است، تأکید کرد: برداشت لایه‌های خاک، بهینه‌سازی، تسطیح فضای سبز و کودپاشی در کنار جمع‌آوری خاک‌های آلوده و جایگزینی آن‌ها در سطح ۴۹۰ هزار مترمربع از دیگر اقدامات فضای سبز شاهرود در دو سال اخیر بوده است.

احمدی بابیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع خاک‌ریزی نیز در دو سال اخیر در سطح شهر شاهرود انجام‌شده است، بیان کرد: یکی از اقدامات شهرداری بهبود وضعیت چنارها است که برای این منظور چندین راه جدید با استفاده از متخصصان داخلی و حتی بین المللی اجراشده که باید دید کدام‌یک از این راه‌ها جواب داده و می‌توانند در سطح شهر مورداستفاده قرار گیرند.

وی درباره بخش عمرانی شهرداری شاهرود نیز، تأکید کرد: در دو سال اخیر ۴۸۵ نقطه شهر شاهرود میزبان اقدامات عمرانی شهرداری بوده‌اند و همچنین ۶۳۰ مترمربع آسفالت‌ریزی در ۸۰ کوچه خاکی شهر انجام‌شده است از سوی دیگر انجام روکش آسفالت برای ۲۵ کوچه و ۱۵ خیابان اصلی و ۷۷ کیلومتر جدول‌گذاری در کنار ۲۰ هزار مترمربع پازل سنگ‌فرش که تا پایان سال به ۴۰ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت در کنار ۱۰ هکتار پارک و بوستان از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

نصب دوربین ثبت تخلفات رانندگی در ۱۳ نقطه

شهردار شاهرود با اشاره به نصب ۲۴ عدد دوربین در ۱۳ نقطه شهری را از دیگر خدمات شهرداری در دو سال اخیر دانست و تصریح کرد: این دوربین‌ها با استفاده از ۱۶ پایه فلزی تعبیه‌شده از سوی شهرداری در ۹ نقطه تخلفات ترافیکی را ثبت می‌کنند.

احمدی بابیان اینکه از ۱۱۸ مصوبه شورای ترافیک ۸۰ مورد با همکاری شهرداری شاهرود اجرایی شده و ۳۸ مورد دیگر نیز تا پایان سال ۹۸ اجرا می‌شود، گفت: از بیستم خردادماه ۹۸ که دوربین‌های ثبت تخلف در شاهرود آغاز به کار رسمی کرده‌اند تا بیستم آبان ماه ۹۸ شاهد ثبت ۲۵۰ هزار تخلف رانندگی توسط رانندگان بوده‌ایم که قبوض جریمه آن‌ها به درب منازلشان ارسال می‌شود هرچند باید گفت این میزان تخلفات بسیار زیاد و البته غیرقابل‌قبول است و می‌بایست کاهش یابد.

وی بابیان اینکه در دو سال اخیر اصلاح هندسی ۲۵ میدان‌ در ۲۵ مورد شامل دوربرگردان، اصلاح قوس و هندسه میدان و ... انجام‌شده است، تأکید کرد: ۲۰ مورد دوربرگردان دیگر نیز توسط شهرداری شاهرود طبق مصوبات شورای ترافیک انجام‌شده است. همچنین اجرای سه هزار و ۶۰۰ متر نورپردازی و ایجاد روشنایی در ۱۷۰ نقطه شهر شاهرود با استفاده از یک‌هزار و ۵۰۰ پایه و چهار هزار و ۵۰۰ چراغ پرژکتور و همچنین ۵۰۰ پرژکتور برنامه پذیر از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

افزایش چشم‌گیر درآمد شهرداری

شهردار شاهرود بابیان اینکه درآمد شهرداری در سال ۹۷ بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است، ابراز کرد: یکی از دلایل افزایش درآمدهای شهرداری اعتماد عمومی است و ما مفتخر هستیم در بین شهرهای هم‌طراز که رکود ساخت‌وساز باعث شده تا درآمدهایشان افزایش چشم‌گیری نداشته باشد چنین رشدی را تجربه کنیم.

احمدی همچنین بابیان اینکه شهرداری شاهرود درزمینهٔ تملک و بازگشایی مسیرها نیز بالغ بر ۳۰ خانه را تملک کرده است، تأکید کرد: شهرداری در این دو سال بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای تملک هزینه کرده تا بتواند شرایط حمل‌ونقل و رفت و آمد مردم را تسهیل کند و همچنین برخی از این واحدها درخطر ریزش بودند که می‌توانستند برای مردم خطراتی را به وجود آورند.

وی در خاتمه گفت: اجرای پل طبیعت با فراخوان از هنرمندان، اجرای رینگ کمربندی جدید شمال غربی شاهرود با قطع فقط یک عدد درخت که آن درخت ناقل بیماری است، ارائه ۹ طرح برای سرمایه‌گذاری و ... در زمره اقدامات دیگر شهرداری در آینده خواهد بود.

کد خبر 4774464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha