۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲

وزیر بهداشت در جمع تشکل های دانشجویی:

جنبش دانشجویی باید زنده بماند/ در پذیرش دانشجویان شفاف سازی کردیم

جنبش دانشجویی باید زنده بماند/ در پذیرش دانشجویان شفاف سازی کردیم

وزیر بهداشت در جمع تشکل‌های دانشجویی گفت: در مجموعه های دانشگاهی از جمله در پذیرش دانشجویان خارج و جابجایی برخی دانشجویان شفاف سازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برخی تشکل‌های دانشجویی از جمله جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۳۰۰ دقیقه به طول انجامید.

دکتر سعید نمکی در این نشست گفت: وقتی به وزارت بهداشت آمدم، اولین گامی که برداشتم، احیای آرمان های انقلاب اسلامی بود و اولین کاری که در این وزارتخانه کردیم، شفاف سازی و کوتاه کردن دست برخی از دست اندازان به بیت المال در مجموعه هایی مانند سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی و مجموعه های دانشگاهی از جمله در پذیرش دانشجویان خارج از کشور و جابجایی برخی دانشجویان به جای برخی فرزندان روستایی و کارگرزاده بود.

وی افزود: اگر فرزند خانواده ای مرفه در کشور، استعداد و پتانسیل درس خواندن را داشته باشد، جا را برای او تنگ نمی کنیم اما جای فرزند تهیدستی را با یک فرد دیگر صرفا به دلیل داشتن سرمایه و پول و رانت عوض کردن، ظلم فاحشی به نظام آموزشی کشور بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مدت حدود یک سال گذشته، تلاش های زیادی در راستای شفافیت و مبارزه با فساد کردیم که البته شیطنت ها و فتنه هایی بود اما توانستیم از اکثر موانع عبور کنیم و این مبارزه با فساد، وقت و انرژی زیادی از ما گرفت و با توجه به تحریم های ناجوانمردانه، سال بسیار سختی را می گذرانیم و تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و رسیدگی به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج، کار فوق العاده طاقت فرسایی است.

نمکی اضافه کرد: برای تامین دارو و تجهیزات در شرایط سخت کنونی، قرارگاهی را در سازمان غذا و دارو تشکیل دادیم تا به دشمنان خودمان ثابت کنیم که در مقابل فشارها زانو نخواهیم زد و امروز علیرغم فشارهای تحریم در خصوص تامین دارو و تجهیزات پزشکی، میزان کمبودهای دارویی در کشور، حداکثر یک سوم سال قبل در چنین روزی است.

وی تاکید کرد: با توجه به توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری که امسال سال تولید، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید است، خوشبختانه به خوبی در مقابل واردات دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه تولید داخلی داشت، ایستادگی کردیم و در این زمینه تمام تلاش مان را کردیم تا مواردی که مشابه داخلی دارند، به کشور وارد نشوند و به وارد کنندگان کمک کنیم تا در تولید داروهایی که به کشور وارد می شوند، به خودکفایی برسیم.

وزیر بهداشت افزود: اداره امور جاری کشور بسیار سخت است اما با لطف خدا و حرمت خون شهدا و دعای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، این ایام هم خواهد گذشت و تا زمانی که اینها را داریم، غصه هیچ شکستی نداریم و تا زمانی که دعای نیمه شب یک جانباز قطع نخاعی و آه شبانه روز یک مادر یا پدر شهید در کشور وجود دارد، جمهوری اسلامی به پیشرفت خواهد رسید.

نمکی با تاکید بر اهمیت زنده ماندن جنبش دانشجویی، گفت: امروز در کشور به اندازه ای که به ابوذرها در کشور نیاز داریم به مالک اشترها نیاز نداریم. امروز یکی از رسالت های دلسوزان نظام و انقلاب این است که ابوذر وار از آرمان های انقلاب، دفاع کنند.

وی تصریح کرد: زمانی رسالت ما، دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور بود و افراد زیادی در این راه به شهادت رسیدند اما امروز باید از مرزهای پاکیزگی و عزت این نظام دفاع کنیم و حتی شهید نیز بدهیم و شرایط به قدری حساس است که انتظار ما از دانشگاه ها، حرکت به سمت خودکفایی در کشور است.

وزیر بهداشت گفت: با وجود شرکت های دانش بنیان باید در زمینه تولید محصولاتی که وابسته به خارج از کشور هستیم، خودکفا شویم و باید به دنیا نشان دهیم که ما ملتی نیستیم که با فشار و تحریم، عقب نشینی کنیم و در وزارت بهداشت آمادگی داریم تا به دانشجویان، محققان، فناوران و عالمان کمک کنیم تا در راستای خودکفایی کشور، گام های موثری بردارند.

کد خبر 4785556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha