آیت الله رمضانی:

مجمع جهانی اهل بیت باید حلقه وصل شیعیان با ولایت باشد

مجمع جهانی اهل بیت باید حلقه وصل شیعیان با ولایت باشد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ما معتقدیم که مجمع جهانی اهل بیت می تواند و باید حلقه وصل بین پیروان اهل بیت(ع) با ولایت و مرجعیت شیعه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رضا رمضانی در صد و هشتاد و هشتمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعضای شورای عالی برای اعتماد به ایشان، به نکاتی از حکم مقام معظم رهبری اشاره و اظهار امیدواری کرد که بتواند در اجرای آنها موفق باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از تلاش های سی ساله دبیران کل مجمع تشکر کرد و گفت: از آقایان تسخیری، ولایتی، آصفی(ره) و بویژه از زحمات ۱۵ ساله مخلصانه و دیرپای جناب اختری سپاسگزاری می کنم.

وی سپس گزارشی از فعالیت های سه ماهه خود در مجمع ارائه کرد که ملاقات با مراجع عظام تقلید و علمای اعلام از اولین اقدامات ایشان بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این رابطه گفت: ما معتقدیم که مجمع می تواند و باید حلقه وصل بین پیروان اهل بیت(ع) با ولایت و مرجعیت شیعه باشد.

دنبال کردن تفاهم نامه های گذشته و امضای تفاهم نامه های جدید با نهادهای همسو و تشکیل کمیته پیگیری دستگاه های زیربط نیز از اقدامات اولیه دبیرکل مجمع بوده است.

آیت الله رمضانی "عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت" را چهار عنصر اصلی برای ایجاد تحول در مجمع دانست و گفت: در این راه باید مخاطبان خود و اقلیم هایی که باید مورد توجه قرار دهیم را بشناسیم. ایجاد انضباط مالی و تشکیل بانک اطلاعات از کارهای دیگر در دوره جدید مجمع است که در حال دنبال شدن می باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گزارش مختصری نیز در رابطه با سفرهای کاری خود به ترکیه، آلمان و فرانسه که در این مدت انجام گرفت، ارائه کرد.

وی در رابطه با اولویت های خود در فعالیت خویش نیز موارد زیر را برشمرد:

ـ استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب برای تبیین راهبردهای آینده مجمع و تلاش برای ترویج اخلاق و معنویت بر اساس سیره و مکتب اهل بیت(ع) و نیز تلاش و ترویج عدالت خواهی و ترویج سبک زندگی اسلامی بر محور آموزه های ناب اهل بیت علیهم السلام؛

- حفظ شبکه مبلغین بومی پیرو اهل بیت(ع) و توسعه آنها؛

ـ شبکه سازی و استفاده از ظرفیت های مهمی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است مانند زنان و کودکان؛

ـ استفاده از فضای مجازی در تبیین معارف اهل بیت(ع) و ارتقاء توانمندی های شیعیان (مانند تقویت خبرگزاری ابنا، دائرة المعارف ویکی شیعه و شبکه های اجتماعی)؛

ـ تقویت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) و گستره جغرافیایی آن؛

ـ عضویت افراد جدید، جوان و چابک در مجمع عمومی؛

ـ پیگیری برگزاری "همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)" و تشکیل ستاد مرکزی از نهادهای مختلف زیربط؛

ـ رسیدگی به وضعیت استخدامی و رفاهی پرسنل مجمع؛

ـ تلاش برای شبکه سازی اجتماعی برای بخش های مختلف پیروان اهل بیت علیهم السلام.

کد خبر 4797501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha