۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۹

پیشکسوتان همچنان منتقد؛

برگزاری مجمع هیات فوتبال کردستان با یک کاندیدا/حواشی ادامه دارد

برگزاری مجمع هیات فوتبال کردستان با یک کاندیدا/حواشی ادامه دارد

سنندج – انتخابات هیات فوتبال استان کردستان تا ساعاتی دیگر در سنندج برگزار می شود که حاشیه های پیرامون این انتخابات به دلایل مختلف از متن آن پر رنگ تر شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استانها: انتخابات هیات فوتبال کردستان تا ساعاتی دیگر با حضور مهدی تاج در سنندج برگزار می شود و در این میان حواشی پیرامون این انتخابات خیلی پررنگ تر از متن آن شده است.

داستان ادامه فعالیت رضا رحمانی رئیس فعلی هیات فوتبال استان کردستان به عنوان کاندیدا و رئیس هیات باعث شد تا حواشی پیرامون این انتخابات پررنگ تر شده و تمامی تلاش ها برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حواشی بی نتیجه بماند.

بعد از اعلام فراخوان ثبت نام کاندیداهای کسب صندلی ریاست هیات، شش نفر نام نویسی کردند که در پایان تنها رضا رحمانی و مهدی حسام شریعتی تایید صلاحیت شدند که البته حسام شریعتی در اعتراض به آنچه که مهندسی انتخابات هیات فوتبال کردستان بود، از حضور در مجمع کناره گیری کرده است.

انتقادات پیشکسوتان و فعالان فوتبال کردستان در کنار شماری از فعالان عرصه رسانه به عملکرد رضا رحمانی طی چند ماه اخیر نیز وارد مرحله ای جدید شده و حتی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان هم پیگیری ها برای انتخاب سرپرست و برگزاری انتخاباتی سالم را دنبال کرد که اصرار مهدی تاج این پیگیری ها را بی نتیجه گذاشت.

بیژن ذوالفقارنسب از پیشکسوتان فوتبال کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال اخیر وضعیت فوتبال استان کردستان وخیم بوده است و به دلیل نبود مدیریت درست و مناسب این وضعیت هر روز بدتر شده است.

انتخابات هیات فوتبال کردستان مهندسی شده است

وی با اشاره به عملکرد ضعیف هیئت فوتبال استان کردستان طی یک دهه اخیر، عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات فعلی پیرامون فوتبال استان کردستان به عملکرد هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان این استان بر می‌گردد.

پیشکسوت فوتبال کشور ضمن اشاره به برگزاری انتخابات فرمایشی و سوری هیئت فوتبال استان کردستان، گفت: علیرغم تمامی اعتراضات صورت گرفته از سوی جامعه فوتبال استان به ویژه پیشکسوتان هیچ‌گونه اراده‌ای در راستای رفع مشکلات هیئت فعلی استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از نظر ما این انتخابات باطل و غیرقابل قبول است، گفت: انتظار داریم که نهادهای مرجع و رسمی هر چه سریعتر در راستای لغو انتخابات هیئت فوتبال استان کردستان اقدام کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان کردستان تنها با حضور یک نفر کاندید، یادآور شد: از نظر ما این انتخابات کاملاً مهندسی شده تا فرد مورد نظر بار دیگر سکان هدایت هیئت فوتبال استان کردستان را در اختیار بگیرد.

پیشکسوت فوتبال کشور یادآور شد: پیگیری های متعددی طی چند ماه اخیر در راستای ایجاد تغییر و تحول در هیئت فوتبال استان صورت گرفته ولی متاسفانه مسئولان مربوطه حاضر به شنیدن صحبت‌های پیشکسوتان و فعالان عرصه فوتبال استان کردستان نیستند.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بازرسی استان کردستان اشاره کرد و افزود: ما تا باطل شدن این انتخابات سوری و فرمایشی مسائل را از طریق مراجع مسئول به ویژه سازمان بازرسی در استان کردستان پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

عده ای به دنبال منافع شخصی هستند

همزمان با این مهم، رضا رحمانی تنها کاندیدای حاضر در انتخابات هیات فوتبال کردستان در واکنش به سخنان ذوالفقارنسب بیان کرد: متاسفانه پیشکسوتانی که امروز به دنبال انتقاد از هیات فوتبال کردستان هستند بیشتر به دنبال تامین منافع می باشند.

وی ادامه داد: کانون پیشکسوتان سنندج نمی توانند دیدگاه خود را به سراسر استان کردستان تعمیم دهند، در حال حاضر فعالیت های خوبی در هیات صورت می گیرد و انتخابات نیز کاملا بر اساس قانون مجمع برگزار می شود.

رئیس هیات فوتبال کردستان گفت: اجرای دقیق بندهای آئین های مجمع هیات فوتبال کردستان در دستور کار بوده و متاسفانه عده ای از افراد که منافع خود را در خطر می بینند امروز به عنوان منتقد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه مهندسی در خصوص برگزاری انتخابات هیات فوتبال کردستان صورت نگرفته است، افزود: این نوع صحبت ها تنها به دلیل عدم آگاهی دوستان از قوانین و مقررات است و گرنه هیچ تخلفی روی نداده و انتخابات هیات نیز در چهارچوب قوانین و مقررات برگزار می شود.

همزمان با این مهم چندی دیگر از پیشکسوتان فوتبال کردستان از جمله علی خوشنودی، فرهاد شریف پور، پرویز داراب پور، عابد خورشیدی، فرشید جهان بین و ... هم در سخنانی نسبت به برگزاری انتخابات هیات فوتبال کردستان اعتراض کرده و منتقد ادامه شرایط فعلی هستند.

برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان قانونی است

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص روند برگزاری انتخابات هیات فوتبال این استان، اظهار داشت: انتخابات هیات فوتبال کاملا در چهارچوب قوانین و مقررات مجمع برگزار می شود و تخلفی صورت نگرفته است.

حامد جولایی با بیان اینکه بهتر بود که رضا رحمانی از ریاست هیات استفعا می داد تا انتخابات به شکل بهتری برگزار شود، گفت: هر چند که ما هم برای استعفای وی پیشنهاد دادیم ولی علیرغم انجام ندادن این مهم، انتخابات هیات فوتبال کردستان در چهارچوب قوانین برگزار می شود و بر اساس آئین نامه رئیس هیات می تواند بدون استعفا برای دور بعدی نیز کاندیدا شود.

به هر حال علیرغم ضعف های مشهود در عملکرد رضا رحمانی در هیات فوتبال کردستان، انتخابات این هیات تنها با حضور یک کاندیدا برگزار می شود و بدون شک و در بدترین شرایط این تک کاندیدا برای چهار سال آینده هم سکان هدایت این رشته پر طرفدار در کردستان را بر عهده می گیرد و آنچه باقی می ماند جوانان و نوجوانی علاقمندی هستند که باید با این فقر امکانات همچنان بسازند و بسوزند.

متاسفانه امروز سنندج به عنوان مرکز کردستان حتی یک زمین چمن مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال در اختیار ندارد و این در حالی است که تنها چند سال قبل چندین زمین چمن خوب و استاندارد در سنندج مورد بهره برداری قرار می گرفت ولی دعوا نه برای تقویت امکانات فوتبال در کردستان، بلکه بیشتر برای کسب صندلی ریاست هیات بالاگرفته است.

کد خبر 4798883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha