۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۸:۵۸

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

دانشگاه‌ها به سمت ارزش‌آفرینی سوق داده شوند

دانشگاه‌ها به سمت ارزش‌آفرینی سوق داده شوند

زنجان-رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: دانشگاه‌ها در شرایط کنونی جامعه باید به سمت ارزش‌آفرینی سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود مرادخانی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار زنجان که به میزبانی موزه کارخانه کبریت برگزار شد، با یادآوری اینکه در این دوره از نمایشگاه شاهد به نمایش گذاشته شدن ۴۵۰ نوع فناوری بودیم، افزود: این تعداد محصولات فناورانه توسط ۶۰ فناور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار زنجان در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه این دوره از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار زنجان از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه به مدت سه روز به میزبانی موزه کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه شاهد مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی بودیم و همه تلاش‌ها منجر به این شد که تعداد ۱۵۰ غرفه آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

مرادخانی با اشاره به اینکه بازدیدکنندگان می‌توانستند در دو نوبت، از ساعت ۹.۳۰ تا ۱۲ ظهر و ۱۶ تا ۲۰ بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند، ادامه داد: هر سال برای هفته پژوهش شعاری در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز شعار در نظر گرفته شده برای هفته پژوهش « پژوهش اثربخش، فناوری اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه اهداف متعالی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین اهدافی که برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌کند، شامل به نمایش گذاشتن توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و تبادل و مشارکت فناوری، ترویج فرهنگ پژوهش است.

مرادخانی خاطرنشان کرد: امروز شرایط علمی کشور به گونه‌ای است که دانشگاه‌ها باید تلاش کنند به سمت ارزش‌آفرینی سوق داده شوند.

گفتنی است، در این مراسم از برخی از محصولات پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان زنجان رونمایی شد.

کد خبر 4799894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha