۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵

فردا در کتابخانه پارک شهر؛

کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» نقد و بررسی می‌شود

نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» فردا چهارشنبه در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» فردا چهارشنبه ۱۱ دی در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.

این کتاب مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلف است که از جنبه‌هایی گوناگون به بررسی فلسفه تکنولوژی پرداخته‌اند. نویسندگان این مقالات از برجسته‌ترین استاتید حوزه‌ تخصصی خویش بوده‌اند و در زمینه فلسفه تکنولوژی که محور اصلی این کتاب است، صاحب نظر هستند. غلامحسین مقدم حیدری و علیرضا منجمی که ویراستاران علمی این کتاب هستند، از اعضای هیأت علمی گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی‌اند. از دیگر نویسندگان این مجموعه می‌توان به مهدی معین زاده، علیرضا منصوری، سید محمدرضا امیری طهرانی و سید محمد تقی موحد ابطحی اشاره کرد.

فلسفه تکنولوژی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در عصر حاضر است. تسلط علمی تکنیکی بر طبیعت در عصر ما ابعادی یافته است که قرن ما را از قرون گذشته متمایز می‌کند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین این ابعاد حضور تکنولوژی است. ما همگی از دستاوردهای تکنولوژی بهره‌مند می‌شویم و در عین حال دل‌مشغول خطرات بالقوه آنیم. پرسش پیش روی ما هماره این است که آیا پیشرفت شتابان تکنولوژی به بهبود زندگی و رفاه آن کمک کرده است یا ما را به‌شکل فزاینده‌ای چنان از خود بیگانه کرده که به بردگان تکنولوژی بدل شده‌ایم؟ تلاش برای پاسخ به این پرسش‌ها در چند دهه اخیر نگرش‌هایی فلسفی را رقم زده است _ فلسفه تکنولوژی خوانده می‌شود_ که می‌توان آنها در قالب دو استعاره پرومته یا فرانکنشتاین بازنمایی کرد.

نشست معرفی و نقد این‌کتاب با حضور غلامحسین مقدم حیدری و علیرضا منجمی به‌عنوان نویسندگان اثر و حمیدرضا آیت‌اللهی و حمیدرضا نمازی به عنوان منتقدان جلسه همراه است.

این‌برنامه فردا چهارشنبه ۱۱ دی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 4812571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha