۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱

معاون استاندار لرستان خبر داد:

سهم ۲۱ درصدی محصولات کشاورزی از صادرات لرستان

سهم ۲۱ درصدی محصولات کشاورزی از صادرات لرستان

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از صادرات استان محصولات کشاورزی است، گفت: ستاد توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش و توسعه این محصولات تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد عبدالهی امروز چهارشنبه در ستاد توسعه گیاهان دارویی لرستان با اشاره به اینکه شرایط استان برای کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای مناسب است، اظهار داشت: بخش عمده صادرات استان محصولات کشاورزی است که باید با توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای صادرات در این بخش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۱ درصد از صادرات استان محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: ستاد توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای با هدف افزایش و توسعه این محصولات و روند صادرات تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه متراکم‌ترین و متمرکزترین باغات انار کشور در لرستان است، افزود: درگذشته پرورش ماهی و عسل همچنین دیگر محصولات تا اینقدر پیشرفت نکرده بود اما باتوجه به لزوم توسعه کمک شده است و در همه این بخش‌های مرتبط با کشاورزی پیشرفت کرده ایم.

عبدالهی با اشاره به اینکه باید به توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای کمک کنیم، یادآور شد: بخش گیاهان دارویی کشت و صنعت آماده شده و باید فعال شود و همچنین شرکت عمران توسعه لرستان برای بازاریابی و بسته بندی گیاهان دارویی اقدام کرده است.

کد خبر 4826282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha