۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰

در سفر به سوئیس صورت گرفت؛

تاکید مسئولان ورزش ایران بر رعایت منشور المپیک/نامه‌ای درکار نبود

تاکید مسئولان ورزش ایران بر رعایت منشور المپیک/نامه‌ای درکار نبود

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در سفری که به سوئیس داشتند نامه ای را به رئیس کمیته بین المللی المپیک نداده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سفر مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری به سوئیس و دیدار با برخی مسئولان فدراسیون های جهانی که در راس آنها توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک حضور داشت، باعث مطرح شدن موضوعی شد که طی ماههای گذشته یکی از سوژه های اصلی ورزش ایران بوده است.

هر چند وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برآیند سفر به سوئیس و دیدارهایشان را مثبت ارزیابی کردند اما مصاحبه ای که پس از بازگشت آنها به نقل از توماس باخ در سایت insidethegames منتشر شد، حاشیه هایی را به همراه داشت.

در این مطلب آمده بود: توماس باخ اعلام کرد، کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش ایران را محروم نکرده چون کمیته ملی المپیک ایران نامه کتبی داده که سیاست‌های تبعیض‌گونه را در رقابت‌های ورزشی پایان خواهد داد. باخ اعلام کرده است که این نامه که از طرف کمیته ملی المپیک ایران به IOC ارسال شده، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران آن را امضا کرده‌اند.

این خبر در شرایطی منتشر شد که پیش از این به خاطر اتفاقاتی که برای سعید ملایی و جودو ایران رقم خورده بود، سیدرضا صالحی امیری و آرش میراسماعیلی در نامه ای به فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک پایبند بودن به منشور المپیک را امضا کرده بودند.

با این حال پس از حضور صالحی امیری و سلطانی فر در سوئیس این موضوع مطرح شده است که آنها با امضا مشترک پای یک نامه این پایبند بودن را دوباره متعهد شده اند. این در حالی است که در گزارش دیدارهای توماس باخ که روی خروجی سایت کمیته بین المللی قرار گرفته تاکید شده که در دیدار توماس باخ با صالحی امیری و سلطانی فر در مورد مسائل ورزش ایران بحث و گفتگو صورت گرفته است و به موضوع نامه هیچ اشاره ای نشده است.

به نظر می رسد سایتی که خبر امضا مشترک سلطانی فر و صالحی امیری را منتشر کرده آن را با نامه ای که صالحی امیری و میراسماعیلی به کمیته بین المللی المپیک ارائه دادند اشتباه گرفته باشد. هر چند ابهاماتی در این مورد وجود دارد اما طبق تاکید یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک، در سفر وزیر ورزش و رئیس این کمیته هیچ نامه ای رد و بدل نشده و امضایی هم صورت نگرفته است.

کد خبر 4826837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha