۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹

ابطحی در جریان سوال از وزیر خارجه؛

آقای ظریف! درباره برجام عذرخواهی کنید؛ مردم می‌پذیرند

آقای ظریف! درباره برجام عذرخواهی کنید؛ مردم می‌پذیرند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به وزیر خارجه، گفت: آقای ظریف! درباره برجام عذرخواهی کنید؛ مردم می‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر از محمدجواد ظریف در دستور کار قرار گرفت.

بیش از حدود یک ماه پیش در جریان بررسی سوال نماینده خمینی شهر از وزیر امور خارجه، ظریف جلسه علنی مجلس را پیش از پایان بررسی این سوال ترک کرد که این امر موجب اعتراض مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس و سایر نمایندگان شد.

امروز نیز مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس تلاش داشت این سوال در صحن علنی مطرح نشود اما ابطحی با اصرار خواستار بررسی این سوال شد.

ابطحی گفت: آقای ظریف در روز بررسی سوال بنده گفتید که با مقامات عالی جلسه دارید، انگار که ۲۹۰ نماینده مجلس عددی نیستند. اگر مجلس به معتمدالملک ها داده می‌شد شما حق نداشتید و نمی‌توانستید به مجلس دهن کجی کنید.

وی افزود: آقای ظریف چرا رگ گردن شما برای دوستان داخلی و منتقدان متورم می‌شود اما با خارجی‌ها می‌خندید؟

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: شما اقدام سفیر انگلیس را محکوم می‌کنید، نیازی به محکومیت نیست، قانون سال ۹۰ در مورد کاهش سطح روابط را اجرایی کنید.

ابطحی اظهار داشت: وزارت امور خارجه بهترین سفرای خود را به اروپا می‌فرستد در حالی که معاملات اقتصادی ما امروز با اروپا بسیار کم است اما برای هند و چین ماه‌ها سفیر تعیین نمی‌شود.

در ادامه ابطحی خواستار به نمایش درآمدن تصاویری از اظهارات ظریف در جلسات بررسی برجام در کمیسیون مجلس شد.

«در یکی از این جلسات ظریف گفته بود در صورت تصویب برجام در مجلس کل تحریم‌های ایالات متحده و شخصیت‌های غیرآمریکایی متوقف خواهد شد. عراقچی نیز اعلام کرده بود: «کری» به عنوان وزیر امور خارجه رسماً تضمین‌های اجرای برجام را امضا کرده است در جای دیگر ظریف اعلام می‌کند هدف از برجام اقتصادی نبوده است.»

در ادامه ابطحی با اشاره به اظهارات ظریف در مورد پولشویی، گفت: بعد از اظهارات شما شبکه‌های خارجی همه دستگاه‌های کشور را متهم به پولشویی کردند، شما دیپلمات هستید، باید متوجه کلام خود باشید.

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: در بحث مکانیزم ماشه چه کردید؟ عذرخواهی کنید.

آقای ظریف! درباره برجام از مردم عذرخواهی کنید؛ مردم می‌پذیرند

این نماینده مجلس با بیان اینکه شما گفته‌اید که برجام تحریم‌ها را رفع می‌کند اما این اتفاق رخ نداد، اظهار داشت: بهتر است همچون آقای عراقچی عذرخواهی کنید که او گفت تازه فهمیده پیام مقاومت درباره‌ی ایران جواب می‌دهد. عذرخواهی کنید و بدانید مردم می‌پذیرند.

در پایان ابطحی اعلام کرد: از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است و سوال را به رأی نمایندگان گذاشت، نمایندگان مجلس با ۹۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس از پاسخ‌های ظریف قانع شدند.

وکلای ملت در حالی از پاسخ ظریف قانع شدند که حدود یک ماه و نیم پیش، ظریف در جریان بررسی این سوال صحن مجلس را بدون پاسخ به نماینده سوال کننده ترک کرد.

کد خبر 4830398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      1 0
      آقای ابطحی کاش فریاد خود را بر سر ترامپ می زدید
    • افشین د IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 0
      همه طریف رو مقصر میدانند.فعلا تعدادی از همین نمایندگان صلاحیتشون تایید نشده .اصلا معلوم نیست اگه صلاحیت ندارند الان چرا از نمایندگی عزل نمیشن ومقامات قصایی در موارد مالی با اونا برخورد نمیکنند.فقط در