مسئول سازمان ملل:

«معامله قرن» حقوق فلسطینیان را پایمال می‌کند

«معامله قرن» حقوق فلسطینیان را پایمال می‌کند

یک مسئول سازمان ملل متحد در سخنانی تأکید کرد: «معامله قرن» طرحی بی‌اساس است و حقوق فلسطینیان را پایمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری وفا، «مایکل لینک» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن یک طرح ساختگی و بی‌اساس است که حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را به کلی از بین می‌برد.

بر اساس این گزارش، لینک اظهار داشت که این طرح راهکاری را برای تشکیل یک کشور کامل اسرائیلی و یک نیم کشور فلسطینی ارائه داده است.

لینک تصریح کرد که این طرح نابرابر و کاملاً به نفع یکی از طرفین منازعه است و کشور فلسطین طبق این طرح اگر هم تشکیل شود، یک نظام کاملاً جدید در علوم سیاسی معاصر خواهد بود.

وی گفت: معامله قرن به هیچ وجه راه حلی مناسب برای صلح دائم و عادلانه نیست و کشور فلسطینی که طبق آن قرار است تشکیل شود، عبارت خواهد بود از زمین‌ها و مناطق از هم گسسته در گوشه و کنار اسرائیل بدون اینکه هیچگونه مرز خارجی داشته باشد یا بتواند از حریم هوایی استفاده کند و یا از ارتشی برای دفاع از خود برخوردار باشد.

این مسئول سازمان ملل افزود که این طرح قوانین و معاهدات بین‌المللی را هم به کلی زیر پا گذاشته است.

مایکل لینک ضمن انتقاد شدید از چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری و ۲۴۰ شهرک صهیونیستی به اراضی تحت سیطره خود به موجب این طرح، تاکید کرد که قوانین بین‌الملل هرگونه الحاق اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی را ممنوع کرده است.

لینک عنوان کرد که لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود نیز نقض صریح تمامی مبانی و قوانین بین‌الملل است.

کد خبر 4841112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha