۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳

معاون استاندار کرمان:

تغییر نرخ قیمت شن و ماسه امکان پذیر نیست

تغییر نرخ قیمت شن و ماسه امکان پذیر نیست

کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: اگر کارخانه‌ شن و ماسه‌ای اقدام به افزایش نرخ کند از طریق سازمان‌های امنیتی با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان ظهر یکشنبه در سی و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان بیان داشت: طی روزهای پایانی سال سه مناسبت بزرگ پیش رو داریم نخست مراسم ۲۲ بهمن و حضور مردم در راهپیمایی این روز، همچنین برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که ۲۷ بهمن است و سوم برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند خواهد بود.

وی افزود: به روزهای پایانی سال و ایام نوروز نزدیک می‌شویم ضمن اینکه تنظیم بازار آخر سال از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط باید در زمینه تنظیم بازار اقلام پروتئینی، کالاهای اساسی از جمله پوشاک، خشکبار، آجیل، مواد شوینده سوخت حمل و نقل و … همکاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: پایان سال شاهد برپایی نمایشگاه‌های بهاره و فروش‌های فوق‌العاده توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم همچنین میوه شب عید (پرتقال، سیب) در حال تأمین است.

دهقان گفت: مسئولان مربوطه باید ذخیره‌سازی اقلام اساسی در روزهای پایانی سال را مد نظر داشته باشند همچنین نظارت ویژه بر قیمت بازار و اجناس توسط دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی دانشگاه اقتصادی استاندار کرمان در خصوص تأمین میوه شب عید اظهار داشت: نداشتن نقدینگی دلیل قابل قبولی برای خرید سیب مورد نیاز شب عید نیست بنابراین مباشرانی که برای خرید تعیین شده‌اند باید ریسک پایین بودن قیمت میوه را بپذیرند برای اینکه دیگر برای خرید میوه شب عید خیلی دیر شده است.

وی افزود: باید با مباشران مذاکره کنید تا مشخص شود این افراد می‌توانند میوه شب عید شمال استان کرمان را تأمین کنند یا خیر؛ زیرا سایر استان‌ها و جنوب استان کرمان میوه شب عید خود را تأمین کرده‌اند و این برای شمال استان خیلی زشت است که هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

دهقان در بخشی از سخنان خود در خصوص تغییر نرخ شن و ماسه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی تغییر قیمت شن و ماسه امکان پذیر نیست چون بر طبق مصوبه تنظیم بازار کشور افزایش هیچ کالایی وجود ندارد ضمن اینکه در تیرماه قیمت شن و ماسه را افزایش دادیم و نمی‌شود در طول یک سال دو بار افزایش قیمت داشته باشیم.

وی ادامه داد: از صنف شن و ماسه می‌خواهم تا شن و ماسه را بر طبق قیمت قبلی عرضه کنند ضمن اینکه ما نامه‌ای برای افزایش نرخ شن و ماسه به وزارت صمت ارسال کردیم لذا تا حصول پاسخ اگر کارخانه‌ای اقدام به افزایش نرخ کند از طریق سازمان‌های امنیتی با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر 4848657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha