۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار خبر داد

اجرای طرح کاپ در مدارس و سازمان‌های خدمات‌رسان شمال شرق تهران

اجرای طرح کاپ در مدارس و سازمان‌های خدمات‌رسان شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از اجرای طرح کاپ (طرح کاهش پسماند) در مدارس، سازمانها و میادین میوه وتره بار منطقه خبر داد.

به گزارش مهر، حمیدرضا فرخی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: به منظور فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف و کاهش تولید پسماندهای خشک و تر و جداسازی زباله‌ها طرح کاپ تا به امروز در ۲۲ مرکز آموزشی پیش دبستانی، دبستانی، میادین میوه و تره بار، مراکز درمانی بهداشتی و ادارات وابسته به شهرداری منطقه چهار اجرایی و کد گذاری مخازن و نصب لیبل بر روی مخازن ۲۴۰-۱۲۰-۶۰ لیتری و ۲۴۷۵ کارتن پلاست انجام شد.
وی با تشریح طرح کاپ گفت: ما در این طرح به دنبال راه‌هایی هستیم که پسماند کمتر تولید شده و در مرحله بعد تا جای ممکن دفن نشود و بازیافت پسماند از مبدا آغاز و باقیمانده غیر قابل استفاده آن تبدیل به انرژی شود.
فرخی با اشاره به نقش آموزشی این طرح به خصوص در مدارس گفت: آموزش، فرهنگ‌سازی پایه‌ای و بنیادی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر راجع به مسائل بهداشتی و زیست محیطی به خصوص در میان نوآموزان و نوجوانان از گام‌های اساسی به شمار می‌رود.
فرخی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح مخازن جدید در داخل مراکز مذکور نصب شده و مخازن تفکیک می‌شوند، مخازن پسماند تر به صورت روزانه تخلیه شده و این فوریت برای پسماندهای خشک وجود نخواهد داشت. این شیوه جدید به صورت تدریجی انجام خواهد شد و ابتدا از ساختمان‌های بزرگ و ادارات آغاز می‌شود و طبق برنامه در چند سال آینده بیشتر مخازن بزرگ از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.
کد خبر 4862007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha