۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:

برنامه‌های روانشناسی کنترل استرس کرونا در رسانه‌ها ناکافی است

برنامه‌های روانشناسی کنترل استرس کرونا در رسانه‌ها ناکافی است

اردبیل - رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی، ۶۰ درصد مردم اردبیل برنامه‌های مشاوره و روانشناسی کنترل اضطراب ناشی از کرونا را ناکافی دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهاد دانشگاهی اردبیل، مهران اوچی با اعلام اینکه بر اساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی، ۶۰ درصد مردم اردبیل برنامه‌های مشاوره و روانشناسی کنترل اضطراب و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا در رسانه‌های جمعی را کم و ناکافی اعلام کردند، افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز روز استان، با بهره مندی از ظرفیت مرکز افکارسنجی خود به صورت خویش فرمایی اقدام به اجرای طرح افکارسنجی «بررسی نگرش مردم اردبیل در خصوص ویروس کرونا» کرد که نتایج آن نشان از آگاهی ۸۰ درصدی مردم از ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن دارد.

وی افزود: در این نظرسنجی که طی سه روز گذشته در سطح شهر اردبیل انجام گرفت ۶۷ درصد پاسخ‌دهندگان مرد و ۳۳ درصد زن و سطح تحصیلات ۴۹ درصد آنان پایین‌تر از لیسانس بود ۵۸ درصد بر این باور بودند که ویروس کرونا می‌تواند سلامت جامعه را خیلی زیاد تحت تأثیر قرار دهد و همه پاسخ دهندگان تأثیر ویروس کرونا در سلامت جامعه را تأیید کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۲ درصد مردم از عملکرد بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی استان، کادر پزشکی و پیراپزشکی در ارائه خدمات به مردم را رضایت بخش دانستند، بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند اما نسبت به دسترسی به این اقلام در سطح شهر گلایه داشتند و ۶۸ درصد عدم دسترسی را علت عدم تعویض روزانه دستکش و ماسک خود اعلام کردند.

اوچی تصریح کرد: بر اساس نتایج این طرح ۶۸ درصد مردم از روش‌های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا در محل کار خود استفاده می‌کنند و هنگام ورود به منزل دستان خود را می‌شویند و ۵۸ درصد پاسخ دهندگان برای تردد در شهر از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد پاسخ دهندگان بیمارستان را اولین مکان برای مراجعه خود بعد از بروز علائم ابتلاء به بیماری کرونا اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: مراجعه به درمانگاه و مطب پزشکان را در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم برای درمان بیماری خود عنوان کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: به یقین نتایج طرح‌های نظرسنجی کمک به برنامه‌ریزی‌های بعدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد نمود به همین خاطر در کنار سایر نهادهای استان اجرای افکارسنجی را تا بازگشت جامعه به شرایط عادی ادامه خواهیم داد.

کد خبر 4881013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha