۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

جمع آوری و توزیع کمک های مردمی نیازمند ساماندهی منسجم است

جمع آوری و توزیع کمک های مردمی نیازمند ساماندهی منسجم است

قزوین- رئیس سازمان صمت استان گفت: جمع آوری کمک های مردمی و توزیع منسجم و عادلانه آن نیازمند ساماندهی منطقی و مشارکت همه گروههای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد همدلی و کمک مومنانه استان قزوین در راستای لبیک به فرامین رهبر انقلاب برای کمک رسانی به آسیب دیدگان از بیماری کرونا و نیازمندان منتظر کمک‌های مردم خیر روز شنبه در استانداری برگزار شد.

در این نشست که عیسی قربانی معاون اقتصادی استانداری، سعید نبیل رئیس سازمان صمت، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری و ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه استان نیز حضور داشتند در خصوص تقویت همدلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی در رزمایش کمک مومنانه بحث و تبادل نظر شد.

سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان قزوین در این نشست اظهار داشت: از تلاش اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم که با اطلاع رسانی و انعکاس خدمات انجام شده در همراهی مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی ایفا کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه پس از انتشار ویروس کرونا و آسیب دیدن بخشی از جامعه با توجه به ضرورت همکاری مردم در کمک به نیازمندان همه گروه‌ها احساس مسئولیت کردند و وارد کار شدند که جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: کمک فعالان اقتصادی در قالب‌های مختلف شامل اقلام بهداشتی، ارزاق عمومی و کالای اساسی و مواد ضد عفونی کننده جمع آوری و توزیع شده است.

وی گفت: در جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی نیازمند ساماندهی هستیم که با تقویت همدلی می‌توان به نتایج بهتری رسید.

نبیل اظهار داشت: دولتی‌ها در کنار بخش خصوصی قرار دارند و همه کارها مردمی است و دولت کنار بخش خصوصی قرار دارد و در این میان رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد فضای همدلی و جمع آوری مناسب کمک‌ها نقش پر رنگی ایفا کنند.

وی گفت: اقلام مناسبی برای توزیع آماده شده است و یک واحد صنعتی یک میلیارد تومان کمک کرده است و این روند تداوم دارد.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار داشت: رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و امیدواریم در این عرصه نیز همراه مردم نیازها را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: بحران کرونا اگر چه تبعات منفی و پیامدهای زیادی داشته و به اقشار مختلف آُسیب زده است اما در کنار آن شاهد همدلی و انسجام مردمی هستیم.

بیدخام تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه مشارکت کردند و پیروز شدیم و امروز هم با همدلی و وحدت مردم می‌توانیم به اهداف رزمایش کمک مومنانه دست یابیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: کمیته اجتماعی رسالت شناسایی افراد آسیب دیده را بر عهده دارند و با کمک نهادهای حمایتی برای گروهی چون هنرمندان، کارگران روزمزد، ورزشکاران و افرادی که دچار ضرر و زیان شده‌اند اقدام خواهیم کرد.

بیدخام گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی منسجم و شناسایی اصناف آسیب دیده برای کمک به افراد اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی هم از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و خیریه‌ها و سمن‌ها وارد کار شده‌اند تا همه نیازمندان شناسایی شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار داشت: هنرمندان پویش خوبی در این مسیر به راه انداختند و به خوبی دعوت کردند تا مردم در منزل بمانند و طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی اجرا شود.

کد خبر 4903696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha