۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹

در شیراز؛

کتاب «پشت چراغ قرمز» منتشر شد

کتاب «پشت چراغ قرمز» منتشر شد

شیراز- بهزاد طاهریان، شاعر، نویسنده و مجسمه‌ساز شیرازی اولین مجموعه داستان کوتاه خود را با عنوان «پشت چراغ قرمز» به بازار نشر عرضه کرد.

این نویسنده شیرازی در خصوص کتاب خود به خبرنگار مهر، گفت: پشت چراغ قرمز روایت جامعه امروزی ماست که در مقایسه و برش‌هایی از وقایع کنونی، با توجه به بارهای مثبت و منفی آنها از منظری نقادانه می‌پردازد.

وی اضافه کرد: امید است با توجه به رسالت مان در جهت تغییر و رشد جامعه سهمی هرچند اندک داشته باشم.

کرامت یزدانی (اشک)، افزود: داستانی که به دنبال طرح ایده‌های مصلحین، متفکرین و جنبش‌های اجتماعی به وجود می‌آید، به دنبال پیروی از مدل‌های زنده است؛ این مدل‌ها را در کجا باید جستجو کرد؟

وی عنوان کرد: کتاب‌ها، پندهای حکمت‌آمیز و سخنان صاحب اندیشه، تنها مضمون یا موضوع داستان را غلیظ می‌کند و سطح سلایق مردم و الگوهای زنده اجتماعی و باورپذیری را تشدید می‌کند؛ در این میان داستان کوتاه، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این ناشر استان فارس ادامه داد: داستان کوتاه، روایت منثور کوتاهی است که نویسنده در آن با به‌کارگیری پیرنگی منظم و منسجم، شخصیت یا شخصیت‌های معدودی را که در واقعه‌ی اصلی، به عملی واحد دست می‌زنند، نشان می‌دهد و تأثیری واحد را به خواننده القا می‌کند.

«پشت چراغ‌قرمز»، مجموعه داستان کوتاهی است که خواننده را با خود به میان مردم می‌برد و از نزدیک با شخصیت‌ها آشنا می‌شود و مشکلات جامعه شهری را با تمام زیبایی‌هایی که در آن است لمس می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پشت چراغ قرمز» نوشته بهزاد طاهریان در ۱۳۰ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس اردیبهشت جاری منتشر شد.

کد خبر 4927304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha