۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

ابتلای ۳۰۰نفر از کادر درمان به کرونا/وضع همه شهرها قرمز و زرد است

ابتلای ۳۰۰نفر از کادر درمان به کرونا/وضع همه شهرها قرمز و زرد است

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان استان به کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت همه شهرهای لرستان قرمز و یا زرد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت شامگاه دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی شهرهای مختلف لرستان در رابطه با بیماری کرونا، اظهار داشت: ما هیچ شهری را نداریم که در خطر نباشد.

وضعیت شهرهای لرستان یا قرمز است یا زرد

وی با بیان اینکه وضعیت شهرهای لرستان یا قرمز است و یا زرد، عنوان کرد: شهر سفید به لحاظ شیوع این بیماری در استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه خطر همراه ما است، بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ مورد ابتلای جدید به بیماری در استان داشته‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه این آمار، آمار خطرناکی است، افزود: تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است، هر کس باید خودش، خودش را نجات بدهد، هر چه از دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم.

ابتلای حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا

وی با اشاره به اینکه بالای ۲۰۰ نفر و حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان استان به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: مرگ کادر درمانی نداشته‌ایم، اما مبتلا و بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مردم از حضور بی مورد در بازار، خیابان‌ها و… پرهیز کنند، افزود: مردم صبر کنند، بگذارند بیماری تمام شود.

نیکبخت، بیان داشت: مرگ به دلیل ابتلاء به این بیماری کم است اما مرگ مادران باردار، بیماران دیابتی، قلبی، ریوی، سرطان و کسانی که سن بالا دارند در صورت ابتلاء حتمی است، افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود پنج ماه گرفتار این بیماری هستند.

وضعیت ۵ شهرستان اصلاً خوب نیست

وی، عنوان کرد: جلسه شورای استانی کرونا و همچنین علوم پزشکی مرتب برگزار می‌شود، تذکرات لازم داده می‌شود، الان وضع استان خوب نیست، شهرهای بروجرد، خرم آباد، دورود، دلفان و ازنا شرایط بدتری نسبت به سایر شهرها دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران بدون علامت هستند تا آزمایش ندهند ابتلای آنها مشخص نمی‌شود، گفت: در این راستا کار بیمار یابی را در استان افزایش داده‌ایم.

کد خبر 4929047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی گل(سعید) IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام جناب روحانی تا در توانتون هست تجمعات را زیاد فرمائید شما مناطق سفید را خاکستر می کنید خدا به داد مناطق قرمز برسه تا این ایران را نابود نکنی هیچیز دست گیر شما نمی شود