۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مهر خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در اصفهان نسبت به هفته گذشته

افزایش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در اصفهان نسبت به هفته گذشته

اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها راه کنترل بیماری کرونا، پیشگیری است اما متاسفانه با کاهش حساسیت مردم نسبت به این بیماری با افزایش بیماران سرپایی در اصفهان مواجه شدیم.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بیماران سرپایی کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: به جز کاشان و آران و بیدگل تا امروز (سه شنبه)، ۴۰۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در دو بیمارستان معین اصفهان بستری شده‌اند که از این میان حال ۱۱۳ نفر بدحال گزارش شده است.

وی افزود: امروز ۸۳ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری و ۴۴ نفر هم ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدارِ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سطح جامعه گفت: اگر این دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و احیاناً در تعطیلات عید فطر سفر انجام گردد با موج شدید بیماری کرونا روبرو خواهیم شد و به احتمال زیاد دو بیمارستان دیگر به مدار درمان بیماران کرونا برمی‌گردند.

احتمال طغیان دوباره کرونا در سطح استان اصفهان

وی وضعیت بیماران سرپایی کرونا را نسبت به هفته گذشته با افزایش ۵۰ درصدی اعلام کرد و افزود: این بیماران به عنوان ناقل در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و این زنگ خطری است که اگر حساسیت مردم نسبت به این بیماری کاسته شود با طغیان کرونا در سطح استان اصفهان مواجه خواهیم شد.

نجیمی با اشاره به اینکه ابتلاء به بیماری کرونا در فرد مصونیت ایجاد نمی‌کند، گفت: تنها راه کنترل ویروس کووید ۱۹ «پیشگیری» است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی امکان پذیر است و توصیه می‌شود مردم تا یافتن درمان مؤثر برای این بیماری به مسئولیت اجتماعی پایبند باشند تا این بیماری با رعایت شهروندان کنترل شود.

کد خبر 4929878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha