۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

به صورت آنلاین؛

همایش «فلسطین درد جهان اسلام» در قرقیزستان برگزار می‌شود

همایش «فلسطین درد جهان اسلام» در قرقیزستان برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «فلسطین درد جهان اسلام» به صورت آنلاین در قرقیزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین‌المللی «فلسطین درد جهان اسلام» ساعت ۱۷:۰۰ روز جمعه (۲ خردادماه) به وقت بیشکک با حضور خرازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان و پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران در بیشکک برگزار خواهد شد.

هدف این همایش بین‌المللی دفاع از مردم فلسطین، مقدسات اسلامی در قدس و ابراز وحدت و همدلی مسلمانان جهان با فلسطین است.

شرکت‌کنندگان در این همایش بین‌المللی، جایگاه قدس مقدس و مسجد الاقصی در اسلام، اهمیت فلسطین برای امت اسلامی جهان و نیز باورهای معادشناختی آن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

همچنین، موضوع اشغال فلسطین، افشای خطر ایدئولوژی صهیونیستی و سیاست‌های دوگانه در روابط بین‌المللی نیز در این همایش بررسی خواهد شد.

معرفی قدس پایتخت اسرائیل توسط آمریکا و سایر کشورها نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق مردم فلسطین و کلیه مسلمانان مؤمن جهان است. در چارچوب حقوق بین‌الملل دعوت به برقراری عدالت و اجرای تصمیمات سازمان ملل متحد در خصوص مسئله قدس و فلسطین و نیز تصمیمات سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس و اتهام سیاست‌های استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا و اسرائیل می‌شود.

شرکت‌کنندگان به بحران اقتصاد جهانی پس از دنیاگیری ویروس کرونا جهت حل مسئله فلسطین و بررسی انتفاضه ملت فلسطین در شرایط جدید نیز اشاره خواهند کرد.
در این همایش شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی، کارشناسان، محققان، خبرنگاران، تحلیلگران، روشنفکران اسلامی و فعالینی از جمهوری قرقیزستان و روسیه (مسکو، تاتارستان، قزاقستان) شرکت می‌کنند.

همچنین، ویژه برنامه خیریه چادر رمضان نیز در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان توسط مؤسسه اسلامی امت و در حال و هوا و شرایط قرنطینه کرونایی با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در بیشکک برگزار می‌شود.

کد خبر 4930491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha