۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل:

کسبه بازار پروانه به صورت موقت در پارک شهر فعالیت می کنند

کسبه بازار پروانه به صورت موقت در پارک شهر فعالیت می کنند

علی مفاخریان گفت: با توجه به جانمایی مناسب پارک شهر و دسترسی به ایستگاه های مترو به صورت موقت جایگزین بازار پروانه می شود، تا ظرفیت های دیگر شهر تهران بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در نشست خبری که به منظور تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت جمعه بازار پروانه برگزار شد گفت: تلاش شهرداری و شرکت ساماندهی مشاغل بر حمایت از مجموعه مشاغل سیار و بی کانون است و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران این شرکت موظف به تدوین ساز و کار اجرایی آن شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سازوکاری برای حل این مساله عرضه شده و امیدواریم در کمیسیون های مربوطه تصویب شود.

مفاخریان با بیان اینکه شهرداری با اجازه از ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت مراکز روز بازار را با تمهیدات بهداشتی با فراهم آوری شرایط عرضه و تقاضای بهداشتی گرفته است، ابراز داشت: مجوز فعالیت برخی بازارچه ها گرفته شده و برخی فعال شدند.

وی ادامه داد: البته نکاتی برای ایمن شدن در مقابل کرونا وجود دارد و به تدریج این نواقص برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با بیان اینکه در این بازار به نوعی سازوکار اقتصاد هنرمندان ایجاد شده است، گفت: گسترش فعالیت بازارهای فرهنگ و هنر در دستور کار این شرکت قرار گرفته و امسال برای اولین بار بازارچه فرهنگ و اقوام ایرانی در منطقه ۶ در خیابان مظفری ایجاد شده است.

وی جانمایی پارک شهر به عنوان بازار موقت را شایسته تقدیر دانست و گفت: با وجود اینکه شهرداری تهران احداث غرفه در این فضاها را ممنوع می داند اما به جهت نقش حمایتی از بازار پروانه این تلاش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مسائل امنیتی اگر در این بوستان رفع شود این بازار به صورت موقت در اختیار تولیدکنندگان ایجاد می کند.

مفاخریان با اشاره به اینکه روز اولی که این بازار به صورت جمعه بازار فعالیتش را شروع کرد تصور نمی کرد این استقبال گردشگری ایجاد شود. گفت: ایجاد بازارهای متمرکز فرهنگ و هنر در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به جانمایی پارک شهر و دسترسی به ایستگاه های مترو وجود شرایط بهداشتی به صورت موقت از آن استفاده می شود، تا ظرفیت های دیگر شهر تهران بررسی شود. تا این بازار فرهنگی و هنری کارش را ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با بیان اینکه توسعه شرایط فروش مجازی در این حوزه کمک کننده است، گفت: فضای مجازی نقش کمک کننده ای به تولید کننده های پروانه می کند و می تواند در حوزه مشاغل سیار نقش قابل توجهی داشته باشد تا از شرایط کرونا به نفع اقتصاد کمک کند.

کد خبر 4950198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha