۱۰ خرداد ۱۳۸۶، ۲۰:۰۳

آیت‌الله سبحانی :

اسلام با منزوی شدن زنان مخالف است

اسلام با منزوی شدن زنان مخالف است

دین اسلام با گوشه‌گیری و منزوی شدن زنان در جامعه مخالف است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم ، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در هم‌اندیشی "حجاب ، مسئولیت ها و اختیارات دولت اسلامی " در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفا قم گفت : ‌ اسلام زنان را هیچگاه به گوشه‌گیری دعوت نکرده، بلکه از زنان می‌خواهد تا با حضور در جامعه و پیگیری امور مربوطه به بانوان، امر حجاب را به عنوان امری عقلی بپذیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود : کسانی که می‌خواهند زنان را در خانه‌ها حبس کرده و آنها را گوشه‌گیر جلوه دهند، هنوز به معنی حجاب واقعی نرسیده‌اند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه مسئله عفاف و پوشش موضوعی است که در تمام ادیان مطرح است خاطرنشان کرد : ‌تنها اسلام نیست که زنان را به پوشش و حجاب دعوت می کند بلکه در تمام جوامع بشری حتی قبل از اسلام نیز مسئله پوشش زنان مطرح بوده است.

وی بر احیا فرهنگ حجاب در جامعه تاکید کرد و ادامه داد : ‌اگر بخواهیم مسئله عفاف و حجاب را در جامعه احیا کنیم باید با معرفی جهان بینی به افراد جامعه به این امر اهتمام ورزیم.

استاد حوزه علمیه قم متدذکر شد : اگر مسئله معرفی جهان بینی در جامعه بازگو شود تمام مسائل به آسانی قابل حل خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی با برشمردن مسئله پوشش در دوران گذشته و ایران باستان گفت : با مطالعه بر روی آثار و کتب دوران گذشته انسان متوجه می‌شود که مسئله حجاب و پوشش نه تنها در اسلام بلکه در تمام دوران‌ها به عنوان گوهر زنان مطرح بوده است.

وی ادامه داد: دعوت به حجاب یک دعوت جهانی است که بشر تمدن دیده با اندیشه پوشش و حجاب، زنان را به آن دعوت می‌کند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه اسلام را دینی به دور از افراط و تفریط عنوان کرد و اظهار داشت : مسئله عفاف و حجاب در اسلام حد و مرزی دارد و اسلام  با گوشه‌گیر بودن زنان در خانه‌ها و عدم حضور آن‌ها در جامعه به علت حفظ حجاب، مخالف است.

استاد حوزه علمیه قم حجاب را نشانه هویت و نماد زنان مسلمان دانست و عنوان کرد : زنان اسلامی باید با حفظ این هویت از دین اسلام در تمام جوامع بشری حفاظت کنند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه حجاب بانوان ایرانی تاکید کرد : دشمنان در تلاشند تا با گسترش مسئله بدحجابی در کشور مکتب برهنگی که تمام کشور‌ها با آن مخالف هستند را در جامعه پیاده کنند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد : دولت باید بیشتر از گذشته این مسئله را مدنظر داشته باشد و با کمک رسانه‌ها، مطبوعات ، انتشار کتب و ... از پیشروی دشمنان جلوگیری کند.

وی گفت : مسئولان فرهنگی کشور می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح در مدارس و دانشگاه‌ها نسل جوان را با دسیسه‌های دشمنان آگاه سازند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان به دخالت برخی کشورها در مسئله حجاب ایران با نام مدافعان حقوق بشر اشاره کرد و ادامه داد : مداخله این افراد در مسائل کشور به نوعی نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و هیچ جایگاهی در بین افکار مردم ایران ندارند.

وی افزود : زنان ایران حجاب را با تفکر و بینش پذیرفته‌‌اند و بر این باورند که بدحجابی در کشور اسلامی ایران باید از بین برود.

در ادامه این مراسم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنان کوتاهی گفت : مسئله حجاب در اسلام امری ضروری است و جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی مسئله بدحجابی و بی‌حجابی در گذشته را مسئله ای تحمیل بر تاریخ و تمدن ایران عنوان کرد و خاطرنشان کرد : جوامع اسلامی و ایران در گذشته توجه ویژه‌ای به مسئله حجاب داشته‌اند که استعمارگران غربی می‌خواستند این مسئله را از کشور دفع کنند.

وی با اشاره به وجود برخی بی‌حجابی‌ها در کشور افزود : امروزه نیز برای رفع بدحجابی‌ها در کشور نیاز به بسیج همه جانبه در تمام دستگاه‌های دولتی در کشور را داریم.

350 مقاله با رویکردهای حجاب در مسئله فرهنگی و اجتماعی و فقهی حقوقی به هم اندیشی حجاب ارائه شده است.

کد خبر 495425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha