۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳

مسئول دفتر رابط آستان قدس رضوی در شهرضا:

خیران مساکن خالی از سکنه را رایگان دراختیار زوجهای جوان قرار دهند

خیران مساکن خالی از سکنه را رایگان دراختیار زوجهای جوان قرار دهند

شهرضا -مسئول دفتر رابط آستان قدس رضوی در شهرضا گفت:در شهرضا مسکنهای خالی از سکنه وجود دارد و خیران می‌توانند این خانه‌ها را برای یک یا دو سال به شکل رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اسدی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه امور جوانان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه ما در جامعه باید از جوانان و افراد با تجربه در کنار هم استفاده کنیم، اظهار داشت: هیچکس جای دیگری را اشغال نمی‌کند و از هر فرد به اندازه ظرفیتش بهره گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از ایده و نظرات جوانان، ارگان‌های آموزش و پرورش، مرکز بهداشت و بهزیستی توان کافی را دارند، تاکید کرد: باید کمیته‌ای تشکیل شود و در آنجا از ایده‌ها و نظرات مفید و کارآمد جوانان حمایت و استفاده کنیم.

فرماندار شهرضا در ادامه به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج اشاره کرد و افزود: دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند فرهنگ سازی کنند ضمن اینکه فرایند جامعه پذیری ابتدا در خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

وی به نقش مهم دوستان، مدرسه، صدا و سیما و فضای مجازی در تشکیل فرهنگ اشاره و بیان داشت: ثمره همه این آموزش‌ها انسان امروزی را به وجود می‌آورد.

اسدی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های این فضاها به درستی استفاده کرده و در مورد ازدواج آسان و خانواده سالم فرهنگ سازی کنیم.

وی بیان داشت: در بعضی موارد، ازدواج‌های آسان انجام شده است و این امکان وجود دارد با معرفی خانواده‌های سالم بخشی از رسالت خود را در زمینه‌های آموزشی ازدواج به سرانجام برسانیم.

مسئول دفتر رابط آستان قدس رضوی در شهرضا نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از جوانان اصل ازدواج را گم کرده‌اند و باید نهادهای مربوطه آموزش‌های پیش از ازدواج را جز ضروریات قرار دهند.

آموزش‌های جمعی و فردی درباره ازدواج ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین طالب پور در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های جمعی و فردی لازم است، گفت: آموزش‌های مجازی تأثیر چندانی در این امر ندارد اما با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع کرونا می‌توان از این نوع آموزش‌ها به شکل موقت بهره برد.

وی افزود: ادارات مربوطه باید در سطح شهر اطلاع رسانی کنند و در جامعه، دانشگاه‌ها، مدارس و خانواده‌ها شیوه صحیح ازدواج را به جوانان آموزش دهند.

مسکن و جهیزیه‌های گران قیمت از ضرورت‌های ازدواج نیستند

مسئول دفتر رابط آستان قدس رضوی شهرضا با بیان اینکه مسکن و جهیزیه‌های گران قیمت از ضرورت‌های ازدواج نیستند، تصریح کرد: در شهرضا مسکن‌های خالی از سکنه وجود دارد و خیران می‌توانند این خانه‌ها را به مدت یک یا دوساله به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

طالب پور گفت: همچنین ادارات می‌توانند امتیازاتی را برای پرسنلی که ازدواج می‌کنند در نظر بگیرند که به یقین در تشویق جوانان به ازدواج مؤثر خواهد بود.

کد خبر 4978695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha