۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی خواستار شد:

پرهیز از کشتار غیرمجاز دام در عید قربان

پرهیز از کشتار غیرمجاز دام در عید قربان

مشهد ـ مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت خاص بیماری کرونا و نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، شهروندان از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان پرهیز کنند.

احمد شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به وضعیت خاص بیماری کرونا در مشهد و نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، از شهروندان خواستاریم از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان پرهیز و برای سلامتی خود و دیگران از روش کشتار غیرحضوری و تلفنی برای کشتار دام اقدام کنند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: در همین رابطه کشتارگاه مشهد، شهرداری و مجموعه سازمان همیاری قول داده‌اند تا ۹ خط تلفن را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم سفارشات دامی خود را به صورت تلفنی بدهند تا برایشان ذبح دام در مراکز پیش‌بینی شده انجام شود و لاشه‌ها درب خانه تحویل آن‌ها داده شود. همچنین قرار بر این شده تا در سطح شهر عرضه و کشتار دام هم وجود نداشته باشد و این کار در مراکزی خاص مانند کشتارگاه صنعتی مشهد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵۹ اکیپ دامپزشکی استان در قالب ۵۷ اکیپ ثابت و ۱۰۲ اکیپ سیار با حضور ۷۲ دامپزشک، ۱۴۴ کارشناس بهداشت گوشت و ۳۲ ناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های عزیز هستند، افزود: برای برخورد با مراکز غیر مجاز کشتار دام با همکاری سایر نهادها اقدام خواهیم کرد و با توجه به مخاطرات این موضوع، توصیه اکید داریم که شهروندان از امکانات ایجاد شده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع استفاده کنند.

شریعتی بیان کرد: در روز عید قربان، فقط مراکز مجازی که طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهند شد، اجازه عرضه دام و خدمت رسانی به شهروندان را دارند و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.

کد خبر 4983627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha