۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان سمنان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان سمنان

شاهرود- مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به نزدیکی دهه ولایت و امامت و همچنین روز عرفه گفت: پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان رعایت می‌شود زیرا در قبال سلامت مردم مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری ظهر دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و همچنین رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به خصوص در مراسم مذهبی، بیان کرد: ما شرعاً و قانوناً موظف هستیم تا از سلامت مردم دفاع کنیم لذا پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی به طور جد رعایت می‌شود.

وی با یاد آوری اینکه مسئولان وزارت بهداشت همواره می‌گوید که در شرایط حال باید با کرونا زندگی کرد، افزود: عرفه و محرم هم بخشی از زندگی ما مسلمانان است و مردم به این مسائل معنوی و مذهبی به ویژه عشق به اهل بیت (ع) نیز نیاز دارند.

برگزاری مراسم عرفه در فضای باز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در راستای حفاظت از مردم در برابر شیوع کرونا می‌خواهیم خلاقیت‌هایی در برگزاری مناسک انجام شود، گفت: مراسم عرفه در فضای باز برگزار شود و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

شکری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نیز باید به پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: حتماً می‌بایست به توصیه‌های مرکز درمان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و کمیته مقابله با کرونا توجه کرد.

وی خواستار همراهی بیشتر مردم با مسائل بهداشتی و درمانی در کنار مراسم مذهبی و معنوی خصوصاً در روز عرفه شد و ابراز داشت: همان‌طور که مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند با همراهی و همدلی می‌توان تا حد زیادی تبعات منفی ویروس را کاهش داد.

کد خبر 4984241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha