۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۸

با رد برخی اتهامات جاسوسی؛

مقام امنیتی روسیه خواستار آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد

مقام امنیتی روسیه خواستار آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه خواستار حل و فصل دوستانه بازداشت شهروندان روس در بلاروس شد و برخی اتهامات جاسوسی به این شهروندان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه خواستار حل و فصل دوستانه بازداشت شهروندان روس در بلاروس شد.

در این ارتباط «ناریشکین» با اعلام اینکه سرویس اطلاعات خارجی روسیه اوضاع و واکنش دیگر کشورها را در ارتباط با مسائل اخیر در بلاروس به دقت زیرنظر دارد، گفت: مسکو انتظار دارد این اتفاق پس از مدتی حل و فصل شود، چون حل و فصل این موضوع به نفع تقویت روابط دوستانه و برادرانه بین کشورهاست.

این مقام امنیتی روسیه در عین حال برخی گزارش‌ها در ارتباط با دستگیری ۳۳ شهروند روسی در بلاروس به اتهام جاسوسی رد کرد و گفت: خواص سیاسی و برخی دولت‌های اروپایی این اتفاق را نوعی صحنه‌سازی در نظر می‌گیرند.

هفته گذشته مقامات بلاروس از دستگیری ۳۳ شهروند روس در حومه مینسک، پایتخت بلاروس خبر داده بودند. برخی رسانه‌های بلاروس دستگیری این افراد را به اتهام جاسوسی برای روسیه عنوان کرده بودند.

در واکنش به دستگیری این افراد، سفیر روسیه در بلاروس خاطرنشان کرده بود که افراد بازداشت شده با حوادث مربوط به اوضاع سیاسی کشور همسایه ما (بلاروس) هیچ ارتباطی ندارند و افراد دستگیر شده می‌بایست روز ۲۵ جولای از مینسک به یک کشور دیگر سفر کنند و قصد نداشتند در بلاروس مدت طولانی بمانند اما دیر کرده و به پرواز نرسیدند.

کد خبر 4988497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha