۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۱

فرمانده انتظامی گلپایگان خبر داد:

کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی و جرحی گلپایگان در سال جاری

کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی و جرحی گلپایگان در سال جاری

گلپایگان- فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: تصادفات جرحی و فوتی در گلپایگان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی سبحانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گلپایگان با تأکید بر اینکه رویکرد نیروی انتظامی امنیت مردم پایه است، اظهار داشت: مردم نقش بسزایی در امنیت پایدار دارند و در شهرستان گلپایگان با مشارکت مردم موضوعات پرتنش نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه پلیس با مردم در کمال عطوفت و با مجرمان برخورد شدید دارد، گفت: به هنجارشکنان اجازه داده نمی‌شود که به اموال و ناموس مردم تجاوز کنند و با مخلان امنیت به طور جدی برخورد خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان در رابطه با اقدامات پنج ماهه امسال در شهرستان گلپایگان گفت: در پنج ماهه امسال دو هزار و ۷۷۱ پرونده در کلانتری‌های شهرستان تشکیل و شش هزار و ۸۰ ابلاغ قضائی صادر شده است.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۱۲۰ مأموریت توسط فوریت‌های پلیسی در شهرستان گلپایگان انجام شده است، ۱۱ هزار و ۱۰۰ مراجعه کننده داشتیم که تعداد هزار و ۲۵۰ مشاوره قضائی انجام شده است.

جرائم خشن در شهرستان گلپایگان در پنج ماه نخست امسال نداشتیم

سرهنگ سبحانی گفت: در شهرستان گلپایگان در پنج ماه نخست امسال جرایم خشن رخ نداده است، سارقان مسلحی که از استان خراسان در مسکن مهر خانه اجاره کرده بودند و قصد سرقت مسلحانه و سپس فرار به استان‌های غربی کشور داشتند دستگیر و تحویل مرتجع قضائی گلپایگان شدند.

وی گفت: در پنج ماهه امسال سرقت منزل ۲۸ درصد، سرقت موتور سیکلت ۱۱ درصد، قطعات خودرو ۲۷ درصد، جرایم عنف ۲۵ درصد کاهش داشته است اما سرقت‌های خرد در باغ‌ها یا مکان‌های نیمه‌کاره که نبود امنیت وجود دارد ۲۵ درصد رشد داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان تصریح کرد: پلاک وسایل کشاورزی و ناوگان حمل و نقل عمومی غرب استان در شهرستان گلپایگان تعویض می‌شود.

وی افزود: امسال هزار و ۷۴۱ نفر برای امتحان آئین نامه مراجعه داشتند که ۴۸۷ نفر برای پایه یکم و ۶۸۱ نفر برای پایه دوم و سه هزار و ۹۵۰ نفر برای اخذ گواهی نامه مراجعه کردند، امسال هزار و ۶۸۱ دستگاه خودرو و ۷۰ دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شد.

۹۰ درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد

سرهنگ سبحانی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان افزود: از ابتدای امسال تا کنون تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است، امسال تا کنون دو نفر آمار فوتی داشتیم.

وی گفت: در دو سال اخیر کشفیات مواد مخدر در گلپایگان تقریباً ثابت است اما مصرف مواد صنعتی به دلیل گرایش جوانان افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان خاطرنشان کرد: مسئولان از جوانان فاصله گرفتند، حتی افراد بد پوشش سرمایه اجتماعی کشور هستند و به گونه‌ای با آنها باید برخورد شود تا این سرمایه اجتماعی تقویت شود.

کد خبر 5002097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha