۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰

معاون وزیر راه:

سامانه ملی املاک و اسکان شامل تمام املاک می‌شود

سامانه ملی املاک و اسکان شامل تمام املاک می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت:با تعامل بیشتر دستگاه‌ها در ماه‌های آینده سامانه ملی املاک واسکان کشور شامل تمام املاک کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمود محمود زاده افزود: سامانه املاک و اسکان کشور در شرایط فعلی بیشتر در حوزه مسکن کار می‌کند، اما با اصلاح قانون آن در مجلس؛ از حوزه مسکن خارج و شامل سایر کاربردها می‌شود.

وی گفت: تاکنون در زمینه اسکان و املاک بانک اطلاعاتی نداشتیم و در برنامه‌ریزی برای حوزه مسکن دچار مشکل بودیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: سامانه املاک و اسکان کشور بزرگترین بازخوردش در برنامه‌ریزی حوزه مسکن این است که نیازهای واقعی مسکن چه در زمینه خرید و فروش و چه حوزه اجاره برای به عنوان برنامه ریز و سیاستگذار عمل کند.

وی گفت: اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف می‌گیریم و در نهایت در این بانک اطلاعاتی تکمیل می‌شود در چارچوب ضوابط قانون گذار این قابلیت برای به اشتراک گذاشتن بخش‌های دیگر؛ که به این اطلاعات نیاز دارند وجود خواهد داشت.

محمودزاده افزود: سامانه املاک مسکان کشور به عنوان یک بانک اطلاعاتی پایه در کشور مشخص می‌کند هر زمین و ساختمان با هر نوع کاربری چه نوع مالکیتی دارد و این بزرگترین ابزار برنامه‌ریزی برای ما است و سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: بعد از ارسال اولین پیامک‌ها برای مالکان خانه‌های خالی به مرور با بازگشت و پالایش اطلاعات نخستین لیست مالکان که دارای خانه‌های خالی هستند در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: تا با استفاده از دسترسی مستقیمی که برای این سازمان ایجاد می‌شود این کار به طور دائم ادامه دارد؛ و هر زمانی که خرید و فروش صورت می‌گیرد یا ساخت و سازی انجام می‌شود اطلاعات آن وارد سامانه خواهد شد تا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

محمودزاده گفت: شناسایی اطلاعات مالکین خانه‌های خالی از بهمن ماه پارسال شروع شده و هم اکنون حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مالک شناسایی شدند که این رقم تقریباً ۴۵ تا ۵۰ درصد ملک‌های کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت تهران کلانشهرها و مراکز استان‌ها بود از این شهرها شروع کردیم و این کار طولانی مدت نخواهد بود.

کد خبر 5003810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      1 0
      خرید و فروش و پیش فروش مسکن میتواند اینترنتی شود و دلالی حذف شود به نحوی که سایتی باشد که نقشه شهر و محل مسکن به همراه قیمت و عکس و مشخصات ملک و صاحب ملک باشد مردم همانجا اینترنی و شفاف خرید و فروش کنن
    • محسن IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      7 0
      در سایت تعیین تکلیف املاک گزینه های حذف تکراری و من مالک نیستم کار نمی کنه و خطا میده و همچنین برای تعیین تکلیف مالک هستم اطلاعات رو جابجا نشون میده و در کل نمیشه کاری کرد. هیچ پشتیبانی هم نداره
    • احمد IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 2
      حذف تکراری ارور میده و تو ثبت نهایی میگه عرصه و عیان انتخاب کنید
      • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
        3 0
        منم همین مشکل رو دارم . سر کاریه و کسی هم جوابگو نیست
    • حمید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      چرا گزینه ارصه عیان ارورمیده
    • محسن پاکروان IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      3 0
      سلام این سامانه راه اندازی شده و برای بنده اس ام اس آمده و دو واحد که در سالهای قبل به فروش رسانده ام هنوز جزء املاک من ثبت شده در حالی که من آنها را سالها قبل فروخته ام و واحد جدید را خریده ام و در
      • جهانی DE ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
        0 0
        Url سایت چی هست؟
      • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
        2 0
        آدرس سامانه چییه
    • امیرحسین IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      2 0
      باسلام و خسته نباشی من پیام مربوط به سامانه املاک را پاک کردم ،چراکه بدون اطلاع رسانی پیام اومده بود و برای ورود اطلاعات میخواست،لطفا اگر امکانش هست سایت ثبت نام و ارسال مشخصات را برایم ایمیل کنید ،
      • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
        2 0
        سلام هرکه آدرس سایت داره بفرسته منم پیامک حذف کردم
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 2
      من هم سالها پیش ملک فروختم نمیدانم چرا اس ام اس برام میاد
    • فرشاد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      0 1
      با سلام لطفا همانطور که زحمت تهیه این خبر رو کشیدید درخصوص عدم پاسخگویی و اشکال این سامانه هم گزارش تهیه کنید شاید کسی پاسخگو باشد ملکی که را سال 91 فروخته ام هنوز دز لیست املاک من میباشد و از مشخصات
    • مجید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 1
      سلام اینم یه کار بدون بستر سازی و راهنمایی ناقص تشکیل شده است. اولا اگه استعلام ثبت دارین که ملکها همه مشخصه و ملکی که فروخته شده و یا الان داریم ۱۰ بار تکرا نمیشد
    • حسینی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      2 1
      گندشون بزنه که دو تا رکورد تکراری داره نشون میده ضرب العجل هم گزاشتن که تا 10 روز کاملش کنید. آدم نمیدونه بگه کدوم را مالکش هستم که فردا مشکی پیش نیاد. اسم این تشویش اذهان عمومی نیست؟
    • حبیب DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      0 0
      سلام.به نظر من این طرح اجرایی نمیشه چون کسانی که تصمیم گیرنده و اجرا کننده اون هستند خودشان ذینفع بوده و مالکان بزرگ میباشند و قطعا سنگ اندازی خواهند کرد
    • ناشناس IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      سامانه تلفنی پاسخگویی سوالات بذارید.زن و شوهری ک اختلاف دارن و زن با فرزندش در خانه ای ک ب اسم خودش هست جدا از شوهر زندگی میکنه در صورتی ک شوهر سرپرست محسوب میشه زن باید اقامتگاه رو اصلی بزنه یا فرعی ؟؟در حالی ک از تعداد خانه شوهر اطلاعی نداره و در این صورت خانه ای ک ب اسم زن هست مشمول مالیات میشه؟