۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

آئین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» برگزار شد

آئین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» برگزار شد

آئین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آئین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی این دفتر برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برگزاری مجالس محرم با شرایط کرونا اظهار داشت: امیدواریم با عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) به سوگواره مجازی اشراق، امسال این کار ببالد و برکت کند.

وی با بیان این که ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: حضرت امام (ره) چه زیبا فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ رهبر معظم انقلاب در توصیه‌هایی در خصوص محرم امسال فرمودند هم توجه به مجالس امام حسین (ع) داشته باشید و هم مسائل بهداشتی را جهت حفظ جان مردم رعایت کنید.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سوگواره هفتم متفاوت از سوگواره‌های شش دوره گذاشته است، تصریح کرد: در خلال این سوگواره، فرصتی برای شکوفایی استعدادها و فعالان در عرصه فضای مجازی خواهد شد.برخی معتقدند که فضای مجازی چنگ و دندان تیز کرده تا جای زندگی اول مردم را بگیرد، لذا جوانان بیشتر وقتشان را در این فضا می‌گذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با تأکید بر اهمیت تکریم شعائر حسینی اظهار داشت: بحث جریان سازی و گفتمان سازی باید هدف عالی و نقطه نهایی جریان عاشورایی باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری سطح این سوگواره را از حوزه صنفی مختص طلاب به سطح کشوری سوق دادیم تا عموم مردم بتوانند نسبت به امام حسین (ع) ابراز خدمت کنند و از داورانی در سطح ملی برخوردار هستیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری مشترک ملی و کمک از فضای رسانه‌ای در سطح کشور در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی خیمه عزای آن حضرت، تصریح کرد: در این سوگواره، برای تشویق فعالین جریان عاشورایی و محرم از ایشان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به فاز توسعه سال‌های بعد سوگواره مجازی «اشراق»، خاطرنشان کرد: هدفمان این است که در سال بعد بتوانیم این رویداد فرهنگی را در سطح بین المللی ارتقا دهیم و بخش‌های نوآورانه را به صورت وسیع‌تر به این سوگواره اضافه کنیم.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: حضرت سید الشهدا (ع) در نقطه اتصال حیرت‌ها و ضلالت‌های ما ایستادند که به ما کمک کنند تا از گمراهی‌ها خارج شویم.

وی با بیان این که امام حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاة عالم است، گفت: اگر دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که حضرت سیدالشهدا (ع) سبب آرامش این عالم متلاطم و درهم ریخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ازخودگذشتگی مردم در مراسم اربعین تصریح کرد: برخی افراد یکسال پول خود را پس انداز می‌کنند تا برای زائران اربعین سیدالشهدا (ع) هزینه کنند و برخی دیگر از جسم خود برای ایجاد سایه بانی برای زائران امام حسین (ع) درست می‌کنند تا آفتاب سبب اذیت و آزار زائران آن حضرت نشود و امیدواریم ما نیز بتوانیم از این آستان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سوگواره «اشراق» یک پنجره می‌باشد که به روی بی نهایت در دسترس است، خاطرنشان کرد: این سوگواره ادای دِین و اعلام نیاز به ساحت امام حسین (ع) است؛ وقتی خاک با امام حسین (ع) نسبت برقرار می‌کند، حکم شرعی آن تغییر پیدا خواهد کرد و متن و عکسی که برای سید الشهدا (ع) ثبت می‌شود و نسبت به این حقیقت ارتباط برقرار کند، ماندگار خواهد شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی «دبیر اجرایی هفتمین سوگواره مجازی اشراق» اظهار کرد: هدف از سوگواره مجازی «اشراق» رساندن پبام حضرت سید الشهدا (ع) از راه‌های مختلف به جهانیان است.

وی با تشریح برنامه‌های هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» گفت: بخش اصلی این سوگواره، در خصوص تولیدات دیجیتال است که پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی را هم شامل می‌شود و بخش دیگر این سوگواره، مرتبط به ایده‌های نو و روش‌هایی نوین و تأثیرگذار در فضای مجازی است.

دبیر اجرایی هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» ضمن معرفی بخش‌های مختلف این سوگواره، تصریح کرد: از جمله بخش‌های این سوگواره، بخش گرافیک است که هیأت داوران این بخش متشکل از نجابتی، حسینی و میری می‌شود که از اساتید تراز کشوری هستند تا در حوزه داوری بتوانیم به صورت تخصصی عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی با بیان این که در بخش عکس، کلیپ و متون ادبی قالب‌های مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بخش کنشگران مجازی که نخستین بار در کشور در این سوگواره اجرا می‌شود نیز از داوران تراز کشوری استفاده کرده ایم تا ان شاءالله از بهترین آثار حمایت‌های مادی و معنوی صورت بگیرد.

در پایان آئین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» از پوستر و سایت این سوگواره رونمایی شد.

کد خبر 5007082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha