۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۷۵هکتار گلخانه در استان سمنان احداث شد/افتتاح یک گلخانه در آرادان

۷۵هکتار گلخانه در استان سمنان احداث شد/افتتاح یک گلخانه در آرادان

آرادان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه طی یک سال گذشته ۷۵ هکتار گلخانه در این استان به بهره‌برداری رسید، گفت: یک گلخانه در آرادان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح ویدئوکنفرانسی یک واحد گلخانه تولید محصولات کشاورزی در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت در شهرستان آرادان با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های مهم این سازمان است، اظهار داشت: طی سال گذشته ۷۵ هکتار گلخانه در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت یک واحد گلخانه تولید محصولات صیفی‌جات نیز در آرادان افتتاح شد، افزود: در این هفته درمجموع ۱۸۱ پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

برداشت ۱۲۵ تن صیفی‌جات از گلخانه آرادان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این گلخانه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: درمجموع ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

میرعماد بابیان اینکه ۱۳ میلیارد ریال از این مبلغ از محل تسهیلات بانکی تأمین شد، ابراز کرد: در یک دوره زمانی ۱۲۵ تن محصولات کشاورزی از این واحد تولیدی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف آب و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری از اهداف مهمی است که در اجرای این طرح دنبال می‌شود، یادآور شد: در طی هشت سال گذشته سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه با ساخت این طرح برای ۱۱ نفر اشتغال‌زایی شد، خاطرنشان کرد: توسعه گیاهان دارویی، مدیریت مصرف آب و توسعه کشت نشائی برای صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان در بخش کشاورزی است.

کد خبر 5007300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha