۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۱۹

" غول قاجار " به دنبال یک ناشر

رمان " غول قاجار " نوشته کیوان امجدیان با درونمایه ای تاریخی ، سیاسی و اجتماعی بعد از گذشت چهار سال از زمان نگارش هنوز منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این رمان در ردیف ادبیات فانتزی به شمار می رود و موضوع آن عبارت از این است که مظفرالدین شاه با بازگشت خود از سفر فرنگ ، تیله ای همراه می آورد و غولش را احضار می کند تا به آینده سفر کرده و بهترین تیله باز را برای آموزش نزد او بیاورد. داستان از اینجا به بعد به شرح وقایع و سفرهای فرنگ مظفرالدین شاه می پردازد.

امجدیان درباره این کتاب گفت: تصور می کنم تعویق انتشار و اساسا نپذیرفتن چاپ چنین کتابی به دوعلت برمی گردد: نخست اینکه روایت داستان به شکل صریح بیان شده که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید و دیگر اینکه ناشران هنوز نیاز وجود کتاب هایی ملهم از منابع تاریخی را درک نکرده اند. درصورتی که تصور می کنم نوجوانان باید درباره تاریخ و منابع گذشته مملکت خود اطلاع داشته باشند.

وی افزود: تا زمانی که این نیاز و پر کردن خلاء مباحث تاریخی و سیاسی در حیطه ادبیات کودکان و نوجوانان احساس نشود این کتاب را منتشر نخواهم کرد.

رمان غول قاجار پیش از این در قالب ده داستان دنباله دار در نشریه کیهان بچه ها منتشر شد و مورد استقبال طیف گسترده ای از مخاطبان قرار گرفت.

" جلوه تاریخ معاصر در ادبیات کودک و نوجوان " و "ساز یحیی" از دیگر آثار در دست تالیف این نویسنده و محقق هستند. نویسنده در " ساز یحیی" می کوشد مضامین تاریخی را برای خواننده عنوان کند. ساز یحیی احتمالا تا پایان امسال منتشر می شود.

" آموزش خاطره نویسی "، " پنج مقاله تئوریک در ادبیات داستانی "، " عجیب ترین سفر "، " مرد آهنین " و... از دیگر آثار منتشر شده کیوان امجدیان در سال های اخیر است. 

کد خبر 500823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha