۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴

در گفتگو با مهر مطرح شد:

پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون‌ها

پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون‌ها

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد عدم اطلاع رسانی رسمی به کمیته ملی المپیک مبنی بر صدور مجوز فعالیت برخی رشته‌ها توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون مجوز فعالیت برای ۲۰ رشته ورزشی را صادر کرده تا تمرینات، مسابقات باشگاهی یا اردوی ملی خود را از سربگیرند.

کمیته ملی المپیک اما به صورت رسمی در جریان هیچ یک از این مجوزها قرار نگرفته چراکه رونوشت مکاتبات نهایی مبنی بر اعلام مجوز فعالیت در هر رشته در اختیار این کمیته قرار نگرفته است. این در حالی است که پیگیری برنامه های بسیاری از فدراسیون ها نیازمند حضور ورزشکاران و مربیان آنها در آکادمی ملی المپیک است، نهادی که زیر مجموع کمیته ملی المپیک به حساب می آید و استفاده از آن باید با هماهنگی این کمیته انجام شود.

از طرف دیگر برخی از رشته هایی که آغاز برنامه ها و فعالیت های اردویی و مسابقه ای در آنها بلامانع عنوان شده، المپیکی به حساب می آیند و از این حیث مورد توجه کمیته ملی المپیک هستند. با این حال «چرا از اطلاع رسانی رسمی به کمیته ملی المپیک مبنی بر صدور مجوز فعالیت در رشته های مختلف امتناع شده است؟»

محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در پاسخ به این پرسش به خبرنگار مهر گفت: در نشست هایی که برای بررسی درخواست فدراسیون‌ها مبنی بر آغاز اردو و تمرینات و مسابقات برگزار می شود نماینده کمیته ملی المپیک هم حضور دارد. پیمان فخری نماینده کمیته است که در تمام نشست های ستاد حضور دارد و در جریان تصمیمات و مصوبات هم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با این اوصاف کمیته باید از روند جلسات، مصوبات آن و مجوزی که در اختیار برخی رشته ها قرار گرفته است، مطلع باشد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به اینکه «موضوع باید به صورت رسمی به کمیته اطلاع رسانی شود تا این کمیته هم بر اساس مجوز کتبی بتواند اقدامات لازم را انجام دهد»، تصریح کرد: من از طرف نهادی مثل فدراسیون پزشکی ورزشی نمی توانم این کار را انجام دهم. در این زمینه باید میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هماهنگی لازم برقرار باشد. نماینده وزارت و کمیته در ستاد فعال هستند و در جریان تمام مصوبات هم قرار دارند.

مسجدی تاکید کرد: با این اوصاف اجازه نمی دهیم مشکلی از این حیث پیش بیاید. شرایطی فراهم خواهد شد تا اطلاع رسانی مکتوب و رسمی هم به کمیته انجام شود.

کد خبر 5016552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha