۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مهرماه اورژانس هوایی برای مردم جزیره قهرمان خارگ برقرار می‌شود

مهرماه اورژانس هوایی برای مردم جزیره قهرمان خارگ برقرار می‌شود

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با رایزنی‌های فشرده برای اختصاص آشیانه بالگرد اورژانس، پرواز اورژانس هوایی ۱۱۵ از مهرماه برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست با مسئولین بیمارستان خلیج‌فارس و بخشدار ویژه جزیره خارگ اظهار داشت: دشواری‌هایی که مردم خونگرم جزیره خارگ در طول دوران دفاع مقدس متحمل شدند تا تنها راه درآمد کشور در آن شرایط سخت پابرجا بماند را هیچ‌گاه از یاد نمی‌بریم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر نقاط استان بوشهر افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک جزیره خارگ، یکی از اهداف اصلی برقراری و استقرار بالگرد اورژانس ارائه خدمت به مردم این جزیره بوده است.

کشمیری با تشریح عملیات صورت گرفته بالگرد اورژانس در جزیره خارگ، عنوان داشت: متأسفانه پرواز بالگرد اورژانس ۱۱۵ در چند ماه گذشته به جزیره خارگ به دلیل عدم‌تأیید مکان موجود برای فرود بالگرد متوقف‌شده بود که پس از رایزنی و توافق با نیروی هوایی ارتش، خدمت‌رسانی این بالگرد به مردم در جزیره خارگ مجدداً برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان خارگ، نشستی تخصصی با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ بوشهر در دستور کار قرار دارد.

کشمیری ابراز قدردانی از خدمات بهداشت و درمان نفت برای مردم جزیره خارگ گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد ارتقا ویژه کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم جزیره خارگ است، زیرا موقعیت جغرافیایی این جزیره و محدودیت راه ارتباطی آن مانند سایر نقاط استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پس از افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت، روند ارتقا خدمات بهداشتی درمانی در جزیره خارگ با جدیت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5026398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha