۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲

به مناسبت روز سرباز؛

برترین سربازان مهارت‌آموخته استان بوشهر تجلیل شدند

 برترین سربازان مهارت‌آموخته استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر - همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس و روز سرباز، از سربازان مهارت آموخته برتر و فعالین قرارگاه مهارت آموزی استان با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر صبح سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: موضوع مهارت آموزی سربازان به عنوان یک پروژه ملی در کشور مطرح است و دنبال می‌شود.

عبدالمجید دراهکی بیان کرد: خوشبختانه با ارائه آموزش‌های مهارتی و استقرار سامانه سرباز ماهر و با همکاری قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان در این حوزه، به رقم پنج برابری تعداد سربازان مهارت آموخته در حوزه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای طی دو سال گذشته رسیده ایم.

وی افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به بیش از ۱۱ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی با هدف افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و اشتغال سربازان ارائه کرده ایم که با توجه به فضای اقتصادی حاکم بر کشور و نیاز مبرم به اشتغال، امروز شاهد نتایج طرح مهارت آموزی سربازان و فرصت‌های اشتغال برای این گروه مطابق نیاز بازار کار هستیم.

بوشهر استان برتر در مهارت آموزی سربازان

دراهکی با بیان اینکه استان بوشهر در دو سال پیاپی به عنوان استان برتر در حوزه مهارت آموزی سربازان وظیفه در سطح کشور معرفی شده است، بیان کرد: سربازان با دارا بودن سه ویژگی توانایی سن و جسمی، فرصت زمانی ۲ ساله برای مهارت آموزی و کسب تجربه و احتیاج جامعه به سربازان توانمند بعد از دوران خدمت مقدس سربازی، بدون شک نقش به سزایی در توانمند سازی مهارتی و توسعه اقتصادی کشور دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دهه هفتاد آموزش سربازان را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: سالانه بین ۴ تا ۶ هزار سرباز بر اساس موقعیت یگان‌های نظامی در استان بوشهر آموزش دیده اند که توانسته اند پس از دوران مقدس سربازی به اشتغال پایدار دست یابند.

هدایت شغلی سربازان

وی گفت: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی یکی از شرکای بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی است و ستاد کل نیروهای مسلح ساختار مناسبی با عنوان «قرارگاه» برای مهارت آموزی پیش بینی کرده است و خوشبختانه این قرارگاه بر موضوع مهارت آموزی سربازان، اصرار و اهتمام ویژه دارد.

دراهکی افزود: سطح کار و کیفیت مهارت آموزی برای سربازان مانند هدایت تحصیلی که در مدارس در حال اجرا است باید ارتقا یافته و در کنار مهارت آموزی سربازان هدایت شغلی آنان را نیز در برنامه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم از ۱۲ سرباز مهارت آموخته برتر و ۵ فرمانده فعال قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح استان با حضور فرماندهان نظامی استان بوشهر تجلیل شد.

در پاین این مراسم از مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای به پاس برگزاری دوره‌های مهارتی برای کارکنان وظیفه و کادر نیروهای مسلح در راستای ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار از طرف سردار رزمجو فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح استان بوشهر با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 5030108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha