۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰

معاون استاندار ایلام:

لزوم خودداری مردم از سفر به ایلام/مرز مهران کاملا بسته است

لزوم خودداری مردم از سفر به ایلام/مرز مهران کاملا بسته است

ایلام- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران کاملا بسته است، گفت: مردم از سفر به ایلام خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار کرد: تردد زائران اربعین از مرز مهران به طور کامل ممنوع است و هیچ‌گونه خروج قانونی زوار از این مرز انجام نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام تاکید کرد: با توجه به تصمیمات مسئولان ۲ کشور ایران و عراق مبنی بر لغو پیاده‌روی اربعین، مرز مهران از ۲ طرف کشور ایران و عراق بسته است.

نوذری با تاکید بر این مهم که مردم شریف کشور به هیچ عنوان برای اربعین به استان سفر نکنند، اظهار کرد: تمامی مبادی و راه‌های ورود به استان ایلام توسط گشت‌های پلیس کنترل و نظارت می‌شود و از تردد زوار به سمت مهران و پایانه مرزی جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای شهر برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شد و از فرمانداران و بخشداران خواست نشست‌های هفتگی کرونا را برگزار و مسائل مربوطه را رصد کنند.

نوذری به هفته پدافند غیرعامل از پنجم تا ۱۲ آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: این هفته باید به گونه مناسبی متناسب با شعار سال و در راستای اجرای دستورالعمل سایبری و استانداردسازی لایه‌های امنیتی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام افزود: بحث‌های مهم پدافند غیرعامل و موارد مشکل‌ساز باید شناسایی و راهکاری برای رفع آنها در نظر گرفته شود و در هر اداره یک نفر به عنوان کارشناس پدافند غیرعامل مسائل را رصد کند.

وی پایش تصویری شهرها، نبود پارکینگ، دفع غیربهداشتی زباله‌های عفونی و استحکام سازه‌های غیرمجاز، تأمین ذخایر کالاهای اساسی، تجهیز بیمارستان و آمادگی پرسنل درمانی برای حوادث پیش‌بینی نشده، ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری رزمایش بیولوژیک را از مهم‌ترین مباحث پدافند غیرعامل عنوان کرد که باید مد نظر باشند.

کد خبر 5039943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha