۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

گزارش مهر؛

داغ زیارت بر دل زائران اربعین/ قلب‌ها در بین‌الحرمین است

داغ زیارت بر دل زائران اربعین/ قلب‌ها در بین‌الحرمین است

بوشهر - اگرچه ویروس کرونا داغ زیارت اربعین را بر دل میلیون‌ها عاشق امام حسین گذاشته است ولی قلب این مردم در بین‌الحرمین است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، مهدی عبدی: امسال شیوع ویروس منحوس کرونا داغ زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز اربعین را بر دل‌های میلیون‌ها زائر حسینی در سراسر جهان بویژه ایرانیان گذاشت و آنان را از حضور در این همایش بزرگ جهانی و ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) از نزدیک محروم کرد.

سال‌های گذشته میلیون‌ها عاشق حسینی با پای پیاده و به عشق ابراز ارادت به مولای خود کیلومترها راه را پیاده روی کرده تا همنوا با زینب کبری (س) به بارگاه ملکوتی حسین ابن علی (ع) مشرف شوند و در فضای بین الحرمین بر سر و سینه زنان در رثای سید و سالار شهیدان عزاداری کنند، اما امسال گویا تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

اگرچه کرونا بین کربلای سید و سالار شهیدان و اراداتمندان وی فاصله‌ای به ظاهر فیزیکی ایجاد کرد اما آنچه مهم است برقراری رابطه دلی و پرواز دادن کبوتر دل به سوی بین الحرمین و ارتباط گیری معنوی است.

در سال‌های گذشته خیل مشتاقان حسینی در شهرستان دیر که نتوانسته بودند در پیاده روی اربعین شرکت کنند قدم در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی می‌گذاشتند و همایشی با شکوه را رقم می‌زدند که در سطح استان بوشهر کم نظیر بود اما کرونا این همایش را نیز به تعطیلی کشاند تا دل‌های مشتاق حسینی در روز اربعین با حضور بر سر مزار شهدای گمنام در مراسم قرائت زیارت اربعین شرکت کنند و این گونه ارادت خود را به امامشان نشان دهند.

صبح امروز مرقد مطهر شهدای گمنام دیر شاهد حضور گسترده زنان و مردانی بود که قبل از طلوع آفتاب خود را به این مکان رسانده بودند تا بگویند هیچ چیزی مانع جدایی آنها با خاندان رسالت نخواهد شد.

جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در ورودی شهدای گمنام حاضر بودند تا جمعیت با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در مراسم حاضر شوند که این گونه هم بود.

کودکان هم در کنار پدران و مادران خود در کلاس درس حسین ابن علی (ع) حاضر شده بودند تا از همین دوران کودکی مشق عشق ورزیدن به اهل‌بیت پیامبر (ص) را فرا گیرند و ولایی پرورش یابند.

پیام اربعین پیروزی حق بر باطل است

امام جمعه دیر در حاشیه برگزاری زیارت اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیام اربعین پیروزی حق بر باطل است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با بیان اینکه اگر در راه خدا قیام کنیم پیروز می‌شویم، افزود: اگر روز عاشورا امام حسین را مظلومانه شهید کردند و اهل‌بیتش را به اسارت بردند اما روز اربعین زینب کبری (س) به کنار قبر برادرش آمد در حالی که یزید را رسوا کرده بود.

وی پیام دیگر اربعین را فراموش نکردن یاد شهدا دانست و عنوان کرد: پیام دیگر اربعین این است که یاد شهدا فراموش نشود، اگر پیام رسانی حضرت زینب (س) و تلاش اهل بیت نبود، حادثه عاشورا به آن زیبایی رقم نمی‌خورد و به دست ما نمی‌رسید.

امام جمعه بندر دیر گفت: امروز هم ما در قبال شهیدانمان مسئولیت داریم که نگذاریم شهدا و خاطره آنها در مقابل امواج سهمگین تبلیغات سو دشمن به فراموشی سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید ولایت و بازوان ولایت را فراموش کنیم، افزود: امروز باید از سردار رشید سپاه اسلام، شهید سلیمانی یادی کنیم که امنیت را به حرم اهل بیت بازگرداند و در راه دفاع از حرم اهل بیت جانش فدا شد.

حسینی بیان کرد: امیدواریم قدم‌های عزاداران حسینی ثابت در مسیر ولایت و پیوند با ولایت باشد.

پرچم امام حسین دل‌های عاشق را از گمراهی نجات می‌دهد

یکی از روحانیون اعزامی از شهر مقدس قم به خبرنگار مهر گفت: پیاده روی اربعین تجلی شکوه و عظمت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است ولی راه اربعین و زیارت هرگز بسته نخواهد شد و اهل بیت به ما آموختند که اگر توانستید در کنار این قبور مطهر حاضر شوید، اگر نه در هر جای عالم که باشید روی دل به سمت حرم ابا عبدالله (ع) کرده و سلامی به حضرت بدهید شما زائر امام حسین (ع) هستید.

حجت الاسلام سید محسن آزادی با بیان اینکه در زیارتنامه اربعین هدف قیام امام حسین (ع) مشخص شده است، افزود: امروز پرچم‌های ابا عبدالله دل‌های عارف و عاشق را از گمراهی و ضلالت و جهالت نجات داده و در همه دنیا هر فردی که آمادگی داشته باشد را به سمت نور جذب می‌کند.

این خطیب با اعلام اینکه انسان باید شیدایی خود به دنیا را کنار گذارد و به ارزش‌ها توجه کند، یادآور شد: اگر انسان خود را اصلاح نکند و جلوی هوای نفسش را نگیرد به مقابله با امام زمان کشتن امامش منجر می‌شود.

وی، اربعین را تداوم عاشورا دانست و تأکید کرد: اربعین به دنیا اثبات کرد که دشمن خونخوار سیدالشهداء (ع) به هیچکدام از آرزوهای خودش نرسید.

آزادی، ابراز کرد: قیام حضرت زینب و سخنان حضرت سجاد (ع) آن چنان دشمن را رسوا کرد که بعد از ۴۰ روز در ایام اربعین مردم در سراسر جامعه اسلامی قاتلان امام را نفرین می‌کردند که این نتیجه استقامت در راه حق است.

وی خاطرنشان کرد: ملت امام حسین (ع) و جامعه‌ای که تربیت شده مکتب ابا عبدالله (ع) باشد اگر در صبح اربعین دستش به حرم نرسد این اجتماع باشکوه را در همسایگی شهیدانی که راه ابا عبدالله را طی کردند تشکیل می‌دهد.

آزادی، با اشاره به اینکه از همان عاشورا و اربعین، حجاب پرچم اهل بیت و جبهه حق بوده است، یادآور شد: حجاب اسلامی بانوان ما باید در تمام روزها و نقاط شهر به چشم بخورد؛ امروز دشمن برای تضعیف جبهه حق با نماد حجاب مقابله می‌کند و به دنبال از بین بردن آن است.

به گزارش مهر، مراسم قرائت زیارت اربعین حسینی با حضور مشتاقان سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) در فضایی کربلایی و معنوی در کنار مزار شهدای گمنام دیر برگزار شد.

کد خبر 5043382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha