۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

«شباز، میراث خانوادگی» پخش می‌شود؛

نوه مالکوم ایکس؛ از تبلیغ اسلام در آمریکا تا قتل در ۲۸ سالگی

نوه مالکوم ایکس؛ از تبلیغ اسلام در آمریکا تا قتل در ۲۸ سالگی

مستند «شباز، میراث خانوادگی» با روایتی از زندگی مالکوم شباز، نوه مالکوم ایکس رهبر سیاه‌پوستان مسلمان و مبارز در آمریکا، امشب از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شعبانی مستندساز به تازگی اثری را درباره مالکوم شباز (نوه مالکوم ایکس) رهبر سیاه‌پوستان مسلمان و مبارز در آمریکا ساخته است که پیش از این از شبکه سه روی آنتن رفته و امشب دوشنبه ۱۹ آبان قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.

این مستند روایتی از زندگی مالکوم شباز است؛ اینکه مالکوم لطیف شباز در زندان با برخی از سیاهپوستان مسلمان آمریکایی آشنا می‌شود و به دنبال این آشنایی به واقعیت تفکرات پدربزرگ خود و خدمتی که در راه شناساندن دین اسلام در آمریکا کرده است پی می‌برد.

لطیف شباز پس از آزادی از زندان درباره دیدگاه‌های ایدئولوژیکی پدربزرگ خود مطالعه کرده و ادامه‌دهنده راه او در عرصه تبلیغ دین اسلام در آمریکا می‌شود.

وی پس از مدتی، شیعه شدن خود را رسماً اعلام می‌کند و همین باعث شد از طرف دولت آمریکا تحت فشار و تهدید قرار گیرد. وی در نهایت بعد از بارها تلاش برای خروج از آمریکا در ۲۸ سالگی کشته شد.

تهیه کنندگی و نویسندگی این مستند ۴۳ دقیقه‌ای را که در معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تهیه شده است محمدعلی شعبانی برعهده داشته است.

این مستند امشب ساعت ۲۳:۲۶ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5067073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha