۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰

مزایای خرید نهال بادام + معرفی ۵ نهال بادام برتر

مزایای خرید نهال بادام + معرفی ۵ نهال بادام برتر

در ادامه این مطلب به بیان مزیت های خرید نهال بادام و راه اندازی باغ بادام، مشخصات و ویژگی های بهترین نهال بادام خواهیم پرداخت.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرید نهال بادام، سرمایه گذاری سودآور و مطمئنی است که با کمترین ریسک بیشترین درآمد را نصیب شما خواهد نمود، لذا پیش از هر اقدامی، کسب دانش و اطلاعات کافی در این زمینه، امری بسیار مهم و ضروری است.

چرا خرید نهال بادام سرمایه گذاری سود آوری به شمار می‌رود؟

دلایل متعددی برای توجیه اقتصادی و سود آوری خرید نهال بادام وجود دارد که در اینجا به ذکر مهم‌ترین آن‌ها بسنده خواهیم کرد؛

۱. بازار دائمی و تقاضای بالا: بادام دانه روغنی ارزشمندی است که فواید بیشماری برای سلامتی و تندرستی بدن انسان دارد، همچنین این محصول بی نظیر، مصارف گوناگون دیگری نیز دارد، از جمله استفاده درصنایع آشپزی و شیرینی پزی، صنایع آجیل و خشکبار و نیز کاربرد در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی؛ لذا به دلیل بازار پسندی و پرطرفدار بودن این محصول، می‌توان گفت، خرید نهال بادام سرمایه گذاری سودآوری است.

۲. سرمایه گذاری، سود سرشار و هزینه‌ی مقرون به صرفه: تهیه و خرید نهال بادام، هزینه‌ی زیادی نداشته و می‌توان این محصول را با مناسب‌ترین قیمت از نهالستان ارغوان نهال خریداری نمود، پس از بالغ شدن نهال بادام، باردهی آن افزایش یافته و برای سرمایه گذار، سود بسیاری را در پی خواهد داشت.

۳. صادرات و تجارت بادام به سایر کشورها: در صورت کیفیت محصول و باردهی بالای نهال بادام، می‌توان از صادرات و فروش آن به دیگر کشورها، سود بسیاری را به دست آورد.

مزیت راه اندازی باغ بادام

نهال بادام یکی از ۱۰ گونه گیاهی برتر و سودآور برای کاشت و پرورش به شمار می‌رود؛ به همین دلیل راه اندازی باغ بادام، فعالیتی پر سود و همراه با ریسک کم است.

یکی دیگر از مزیت‌های انتخاب و خرید نهال بادام این است که، این گونه‌ی گیاهی از تحمل بالایی نسبت به خشکی و کم آبی برخوردار است.

در صورتی که تصمیم به احداث باغ و خرید نهال بادام دارید، ابتدا می‌بایست موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوای منطقه‌ی کاشت و پرورش نهال را بررسی نموده سپس با توجه به شرایط موجود، اقدام به خرید بهترین نهال بادام (سازگار با منطقه) نمایید.

بهترین نهال بادام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از راه اندازی باغ بادام، انتخاب سازگارترین رقم تجاری بادام با توجه به ویژگی‌های منطقه کاشت نهال، مسئله‌ای بسیار مهم است. انتخاب و خرید نهال بادام با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه امکان پذیر است.

نکته: کشور ما روی عرض جغرافیایی ۲۵ تا ۴۰ درجه شمالی واقع شده است و غالباً مناطق کشت و پرورش بادام در دنیا، در عرض ۳۰ تا ۵۵ درجه شمالی قرار گرفته است؛ با توجه به این نکته می‌توان گفت که به جز استان‌های شمالی و جنوبی کشور، در دیگر مناطق کشور امکان کاشت نهال بادام فراهم است.

مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و همچنین اقلیم مدیترانه ای بهترین گزینه برای پرورش این محصول می‌باشد.

برخی از ارقام نهال بادام نظیر نهال بادام آذر، نهال بادام شکوفه و نهال بادام سهند بسیار دیرگل بوده و برای کاشت در مناطقی با سرمای دیررس بهاره مناسب می‌باشند و برخی دیگر به دلیل دارا بودن پوسته چوبی سنگی و یا نیمه سنگی برای کاشت در مناطقی که در معرض حمله‌ی پرندگان است، توصیه می‌شود؛

معرفی ارقام مهم و تجاری نهال بادام

* نهال بادام آذر

این رقم بسیار دیرگل بوده و در برابر سرمای دیررس بهاره مقاوم است، همچنین به دلیل دارا بودن این ویژگی برای کاشت در مناطق سردسیر مناسب می‌باشد؛ خاستگاه و منشاء رویش آن، منطقه آذرشهر در استان آذربایجان غربی است.

محصول آن بسیار با کیفیت بوده و تجاری محسوب می‌شود، درصد مغز در این رقم ۴۲ درصد محاسبه شده است.

* نهال بادام مامایی

نهال بادام مامایی یکی از ارقام میان رس تا دیررس بوده که از مقاومت نسبی در برابر سرما برخوردار می‌باشد، پوست میوه تقریباً چوبی و سخت است؛ درصد مغز آن ۳۶% و درصد دوقلویی ۴۸% تخمین زده می‌شود.

بهترین رنگ مغز در میان ارقام مختلف بادام، مربوط به رقم بادام مامایی است که رنگ آن، تقریباً طلایی رنگ می‌باشد؛ این رقم نیز صادراتی بوده و بیشترین مقدار صادرات آن مربوط به کشور هندوستان است.

* نهال بادام شاهرودی ۱۲

یکی از ارقام بادام ایرانی که بسیار دیرگل و پربار بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر سرمای دیررس دارد، نهال بادام شاهرودی است؛ مغز این بادام شیرین بوده و یکی از ارقام با کیفیت و صادراتی است.

* نهال بادام کاغذی

یکی از محبوب ترین ارقام بادام، رقم نهال بادام کاغذی می‌باشد که بارزترین ویژگی آن، دارا بودن پوسته چوبی نازک است که به آسانی از مغز آن جدا می‌شود.

بادام کاغذی با نام بادام سفید یا بادام نجف آبادی نیز شناخته می‌شود؛ درصد مغز آن نیز ۵۵% می‌باشد.

* نهال بادام سهند

این رقم بسیار پربار و پرمحصول می‌باشد، بارزترین مشخصه نهال بادام سهند، مقاومت زیاد آن در برابر آفات است که به دلیل دارا بودن پوسته سنگی و سخت می‌باشد (محصول این رقم از حمله وآسیب پرندگان در امان است).

از لحاظ موعد گل دهی، دیرگل بوده و درصد مغز در حدود ۲۸ الی ۳۳ درصد بوده و درصد دوقلویی آن ۹/۸% است.

قیمت نهال بادام

قطعاً شروع سرمایه گذاری جهت احداث باغ بادام، هزینه‌ی چندانی نداشته و قیمت انواع نهال بادام با توجه به نوع رقم، خصوصیات ژنتیکی و اصالت آن‌ها متفاوت است.

خرید نهال بادام

بهترین مرکز برای خرید نهال بادام، نهالستانی است که نهال‌های خود را همراه با شناسنامه، مجوز رسمی و همچنین به صورت مستقیم و بدون واسطه تولید و عرضه می‌نماید.

به طور قطع، انتخاب بهترین نهالستان و بهره مندی از خدمات مشاوره‌ی آن‌ها، شما را در سرمایه گذاری پرسود و مطمئن یاری خواهد نمود.

شماره تماس نهالستان ارغوان نهال: مهندس رسول بابایی: ۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5074823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha