۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

در پایان سال میلادی جاری؛

اس‌اندپی: پاندمی کرونا بدهی جهانی را به ۲۰۰ تریلیون دلار می‌رساند

اس‌اندپی: پاندمی کرونا بدهی جهانی را به ۲۰۰ تریلیون دلار می‌رساند

مؤسسه اعتباری اس‌اندپی گلوبال پیش‌بینی کرد بدهی جهانی تحت تأثیر پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ از سطح ۲۰۰ تریلیون دلار فراتر برود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتباری اس‌اندپی گلوبال پیش‌بینی کرد بدهی جهانی تحت تأثیر پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ از سطح ۲۰۰ تریلیون دلار فراتر برود.

این معادل ۲۶۵ درصد تولید ناخالص داخلی سالانه جهان است که از این مقدار ۱۴ درصد مربوط به سال جاری می‌باشد. این افزایش شدید ناشی از سقوط اقتصادی جهان به واسطه پاندمی کرونا و وام‌گیری اضافی دولت‌ها، شرکت‌ها و خانوارها برای دوام آوردن در این شرایط است.

در این گزارش آمده است: نرخ بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان سال‌هاست که رو به افزایش است اما پاندمی این افزایش را شدید کرده است.

با این حال این مؤسسه اعلام کرد: علی‌رغم افزایش ۱۴ واحد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۰، انتظار نمی‌رود که در کوتاه‌مدت با بحران بدهی روبرو شویم. با توزیع واکسن کرونا رشد اقتصادی بهبود یافته و رفتار وام‌گیری معتدل خواهد شد. انتظار می‌رود ظرف ۲ سال با بهبود شرایط اقتصادی جهان نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دوباره به زیر ۲۵۶ واحد بازگردد.

کد خبر 5089018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha