۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

ارشاد استان گلستان خبر داد؛

درگذشت یک آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور

درگذشت یک آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور

جواد داوری نوازنده سنتور و از هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی که در شهرستان گرگان استان گلستان زندگی می‌کرد، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد داوری نوازنده سنتور و از شاگردان قدیمی مرحوم محمدرضا لطفی که سوابق زیادی در عرصه نوازندگی و آهنگسازی بود دار فانی را وداع گفت.

مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با انتشار پیامی نوشت: انالله و انا الیه راجعون / متاسفانه باخبر شدیم جواد داوری هنرمند پیشکسوت بین‌المللی موسیقی ایران و از هنرمندان موسیقی استان گلستان صبح امروز، دار فانی را وداع گفت.

این مصیبت را به خانواده داغدارشان و همچنین جامعه هنری به ویژه هنرمندان موسیقی استان گلستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم.

جواد داوری، استاد گرگانی موسیقی و نوازنده سنتور، در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای که همگی اهل موسیقی بودند به دنیا آمد. وی از سال‌های کودکی و به گفته خودش از دوران ابتدایی با مرحوم محمدرضا لطفی همراه بود.

این هنرمند پیشکسوت اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ بود که طی گفتگویی با خبرنگار مهر به بیان فعالیت‌ها و سوابق خود در عرصه‌های مختلف موسیقی پرداخت.

برای مطالعه گفتگوی مرحوم جواد داوری اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 5095412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha