۵ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کمبود هزار تخت بیمارستانی در جنوب سیستان وبلوچستان وجود دارد

کمبود هزار تخت بیمارستانی در جنوب سیستان وبلوچستان وجود دارد

ایرانشهر - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در جنوب استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

کامران کردی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۱ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند که از این تعداد ۷۱ درصد در مناطق روستایی و ۲۹ درصد در مناطق شهری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد مراکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت ها غیر فعال هستند و کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۵۳۸ پرستار در حال خدمت هستند، تصریح کرد: مراکز درمانی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به شدت بت کمبود نیروی پرستار مواجه هستند.

کردی بیان کرد: با توجه به نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های نیکشهر و راسک و آمار بالای تصادفات جاده‌ای و زایمان، احداث و ساخت پایگاه‌های انتقال خون در این مناطق یکی از ضروری‌ترین اقدامات است.

وی گفت: پروژه‌های بلوک زایمانی (LDR)، بخش سوانح و سوختگی شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر بعد از سال‌ها از شروع ساخت آنها هنوز به مرحله تکمیل نرسیده که احداث نهایی آنها نیازمند توجه ویژه وزارتخانه برای تکمیل آنها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با توجه به تأسیس این دانشکده از سال ۹۲ و تبدیل آن به دانشگاه در سال ۹۸، چارت آموزشی آن قدیمی است و نیاز به بازبینی دارد و ایجاد دانشکده‌های پی را پزشکی و بهداشت در ایرانشهر لزومی است.

وی اظهار کرد: ۶۹ درصد ردیف‌های حوزه بهداشت، ۶۱ درصد پست‌های ستادی، ۸۲ درصد پست‌های محیطی مراکز جامع سلامت، ۵۱۸ پست بهورز خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خالی است و تقاضای صدور جذب نیروی انسانی مورد نیاز را داریم.

وی تصریح کرد با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، موافقت سازمان‌های خیریه برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه صورت گرفته است و امیدواریم که وزارت خانه تجهیز و تأمین نیروی انسانی این مراکز را بر عهده بگیرد.

کد خبر 5104309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha